En om dagen - dag 16 - 18
Har inte gjort en enda "tradingaffär" dessa dagar. Detta beror för det mesta på att ingen tid har funnits, samtidigt som jag inte vill missa ett kommande race i någon eller några av "våra" biotechbol...
Har inte gjort en enda "tradingaffär" dessa dagar. Detta beror för det mesta på att ingen tid har funnits, samtidigt som jag inte vill missa ett kommande race i någon eller några av "våra" biotechbol...
Trading Scenarios är Redeyes portölj som drivs uteslutande baserat på teknisk analys. December månads inledning på börsen blev slagig. Vi inledde månaden med en neutral exponering eftersom OMXS30-ind...
I fredags skrev jag "värsta bloggen någonsin" och här kommer bloggen som ska balansera det inlägget. Alla får givetvis bidra med sina positiva tongångar men här ska inga ledsamheter vila. Som vanligt...
Är jag beroende av börsen och pengar ? Självklart är jag det i någon form, rent yrkesmässigt, men inte i det perspektivet när man åsyftar ett sjukligt eller ett för mig skadligt beroende som styr hel...
Jag har i några tidigare inlägg beskrivit hur svårt det är att blanka aktier. Det är riskfullare än många först tänker sig, delvis beroende på att kurskasten är oberäkneliga, och att de som sålt lånad...
Vid 3:e kvartals rapporten 2008 visade Värmekyls Grossisten Scandinavian AB att man kunnat vända den negativa trenden som varit. Kostnaderna och skuldsättningen minskade rejält, men kvartalet gick sva...
Samsung, världens andra största mobiltelefontillverkare, rapporterad nu på morgonen sina Q4-siffror. Bolaget sålde 52,8 miljoner mobiltelefoner (17,3 procents marknadsandel) vilket var ungefär som vår...
Det är alltid svårt att prata ned ett bolag som säljer 52.000 telefoner i timmen, men Nokia var rejält sämre än väntat igår och drog med sig Helsingforsbörsen i fallet. Deras julförsäljning ifjol verk...
När man tror att aktiekurserna innehåller förväntningar om riktigt dåliga resultat, recession och allt annat skräp har man fel. Än en gång dalar det nedåt, och om hela rapportsäsongen skall fortsätta...
Vart e vi egentligen på väg ? När man läser hur prognoserna som t.ex bankerna gör över ekonomin framöver så skiljer det rejält mellan den sämsta och den bästa prognosen. Låt oss anta att alla har och...