Community posts

HEJ

19
19ac066973ee

0 comments

Jag sitter och funderar hur börsen ska ser ut under kommande tider men tyvärr detta är svårt att vara bull i detta markand eftersom det finns enorma oro moment i världen ekonomi . Många tycker att de...

Oljepriset

68
684bb2f78127

0 comments

Skrev mitt senaste inlägg för ungeför någon månad sedan och priset på olja har haft en väldigt intressant utveckling.. Att vi har ett en botten i oljepriset för den här gången tror jag vi bevittnade n...

Swedbank och deras kreditförluser

HA
harre34

0 comments

Vad jag vet har swedbank utlånat ca. 1200 miljarder kronor var av 80% i sverige och 20% i baltikum, ryssland, ukrina. I kvarttals rapporterna (Q1-Q3-08) kreditförlusterna ca. 0.1%! Dom har allt så ca....

Analytikerna och Ericson

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Jag har i kommentarer till Ericsons bokslut förundrats mycket. Jag kan ju se att resultatet som Ericson och Carl-Henrik Svanberg skryter så mycket om, ja, det resultatet är ju helt enkelt urdåligt....

Nya pengar, tack...

FL
flute

0 comments

Det är tydligen inte bara de brittiska bankerna som behöver komma tillbaks och be om mer pengar från staten och/eller centralbanken. Idag läser jag på Bloomberg att Freddie Mac ber om 35 miljarder dol...

Peab: ingen brådska till aktion

TJ
tjocksteffe

0 comments

Det finns en hel del olika notiser att göra vad gäller Peab; räntor, marknaden, infrastruktursatsningar etc. Dock tar de ut varandra varför fingret skall hållas borta från köp/säljknappen.

Swedbank köpläge

NA
nasdack

0 comments

Swedbank har nu tappat nära 90% av aktievärdet på två år och börjar återigen se köpvärd ut. Om vi ser på teknisk analys så har DMI +/- inte varit så högt (eller lågt om man så vill) som det är sedan...

Upptäcktsfärd i Ericsons bokslut

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Jag anser att det enda man som aktieägare får från företaget är 1) utdelningen och 2) ökningen av det justerade egna kapitalet (JEK) Därför är det första jag tittar på när jag analyserar ett bolag ju...

Hur negativ skall man vara?

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Jag har i bloggar sedan länge skrivit om att jag "tror" att den ekonomiska krisen skall vara fram till 2015. När jag läser artiklar i amerikanska tidningar blir jag mer pessimistisk. Kanske vi måste v...