Community posts

Februari månad

EV
evilsteff

0 comments

Januari är över och efter en betydligt sämre utveckling än jag väntat mig är det dags att blicka framåt. Februari har under den senaste 25-årsperioden slutat plus i 68% av åren (17 av 25) med en snitt...

EpiCeptiska förväntningar

FA
fa708529f422

0 comments

Om det vill sig väl så kan EpiCept under det närmaste året få hela 6 läkemedelskandidater in i kliniska fas III-studier. Först och främst omfattar dessa ytterligare 3 indikationer för Ceplene - mot mu...

S&P 500

84
847b946a87c0

0 comments

De 500 största bolagen som handlas i USA från både New York Stock Exchange och Nasdaq kallas för S&P 500. I och med den rådande frustrationen på världens marknader har jag funnit det betryggande a...

epicept - riktigt styrka

AK
aktiealex

0 comments

Epicept har under föregående vecka visat riktig stark styrka, och styrkan (uppgång) kommer nu att förhoppningsvis fortsätta fram till det efterlängtade avtalet. Det kämpiga åren med ceplene verkar nu...

Flygbolagens vidare problem

FL
flute

0 comments

I torsdags rapporterade de amerikanska flygbolagen Continental Airlines och US Airways förluster för fjärde kvartalet 2008. Orsaken visar sig vara dels att färre bokat flygbiljetter p.g.a. finanskrise...

Januari - en riktig rysare

EV
evilsteff

0 comments

Januari är över och tur är kanske det då det även i år innebar en usel börsutveckling. Januari har historiskt varit en stark månad men den senaste tioårsperioden har det faktiskt varit en rätt dålig m...

Guld och silver (del 1)

FL
flute

0 comments

Del 1 - lite historia Jag har talat en del om både deflation och inflation förut på denna blogg. Just nu verkar vi befinna oss i ett deflationsskede, men risken är att de jättelika kostsamma räddning...

Inne eller ute

BE
bei

0 comments

Man behöver ej veta när uppgången kommer och hur långt upp den kommer gå. Inte heller behöver man veta när nedgången kommer och hur långt den kommer gå. Det enda man behöver veta är om man ska vara in...

Protektionismens altare

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Om det är riktigt att det finns en klausul i det amerikanska räddningspaketet som innebär att man endast får använda järn och stål tillverkat i USA så börjar man redan där binda ris åt egen rygg. Det...