Community posts

Gillar redeye

FR
frefec

0 comments

Jag tycker faktiskt om redeye och dess upplägg. Jag har haft förmånen att få vara med från ett väldigt tidigt skede av siten och jag tycker upplägget är väldigt bra och vill ge en eloge till redaktion...

Sveriges elförsörjning, del 3

2B
2bb086e9ba14

0 comments

K****ärnkraft Kärnkraft är en typ av kondenskraft. Det är samma grundprincip för produktion i ett kärnkraftverk som i andra värmekraftverk eldade med kol, olja biobränsle osv. Vatten hettas upp till...

Sveriges elförsörjning, del 2

2B
2bb086e9ba14

0 comments

Utbyggnadskostnader Det är i särklass billigast att producera el med vattenkraft i Sverige, när det gäller att bygga nya anläggningar. Därefter kommer vindkraft och kärnkraft som båda i stort sett ha...

Flörtar med katastrof

NE
nejab

0 comments

Vet inte om alla känner till Paul Krugman? Om inte så tycker jag att ni definitivt bör stifta bekantskap med denne man. I alla fall om ni (som jag) är någorlunda intresserade av de makroekonomiska pro...

Sveriges elförsörjning, del 1

2B
2bb086e9ba14

0 comments

Kort om elektricitetens historia Långt före människan fanns elektricitet i mycket kraftiga urladdningar i form av blixtar som sedan skrämde alla våra förfäder också genom åskknallen. Även om vi idag...

Epitraktor

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Gårdagens börsepicentrum låg på 5,6 på Richterskalan och mitt i jordbävningens centrum råkade Epicept befinna sig. En fullständig kollaps på nyheten om konvertibelemissionen. Nu är det en blandning me...

Volvo B - aktien lyfter 17 procent

YX
yxhugg

0 comments

Volvo B 40,40 kr Tagen på sängen. Det kan man säga att alla som blankat Volvo inför rapporten blev. Rapporten visade inga tecken på styrka. Tvärtom lastbilsindustrin har ännu många tuffa månader fram...