Community posts

Intressanta värderingar

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Skrev en blogg om "hur ska man värdera aktier" förra veckan. Anser att det är oerhört viktigt att man ska ta reda på ett bolags värde och när det är rätt tidpunkt att investera. Det har kommit några d...

Hur ska staterna ta sig ur finansknipan?

FL
flute

0 comments

På slutet av senaste Credit Bubble Bulletin skriver Doug Noland några kloka ord: \"I certainly don?t like the idea of the government setting investment policy. Let?s face it: it?s repulsive to...

Stigning för Guldet?

AK
aktierandstuff

0 comments

Ligger just nu lång i guldet, en position som jag tror kommer utvecklas väl den kommande veckan. Guldet har fallit lite senaste dagarna, USAs räddningspaket talar för guldet samt att vi befinner oss i...

Daytrading - korttidshandel - nollsummespel

YX
yxhugg

0 comments

Avanza gjorde för en del år sedan en undersökning. Då visade det sig att DE FLESTA korttidshandlarna gick back. Framförallt var det två fel som återkom: De som satsade satte allt på ett kort, och kund...

Daytrading

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Om du tänker bli en daytrader och har lite funderingar om hur det går till så ska jag i några enkla ordalag beskriva lite hur jag gör och hur jag har gjort under dom snart 10 år som jag har haft det s...

Hoppa på tåget?

IT
itrader

0 comments

"Hoppa på tåget" tycker en mäklare i NY enligt di.se. Det är stimulanspaketen som väntas få grönt ljus och som enligt honom kommer att skjuta iväg börserna till nya höjder. Egentligen tycker jag också...

Börsen vecka 7

EV
evilsteff

0 comments

OMX fick ordentlig fart under föregående vecka och senaste vändningen vid dryga 590 har bildat en tydlig högre botten jämfört med i höstas. Nedgången från 704 till 590 saknade tryck vilket är precis v...