Community posts

Daytraderns vardag...

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Upp kl: 07.00 - frukost med ett par koppar kaffe som ett måste. Familjen iväg kl: 07.30 till sina respektive åtaganden som skola och arbete och jag sätter mig vid datorn och börjar plöja samtliga ekon...

Riksbankens ställer till lågräntefest

FL
flute

0 comments

Få har väl missat att Riksbanken sänkte reporäntan till rekordlåga 1% idag (från tidigare redan låga 2%). De flaggar även för ytterligare sänkningar framöver. Vi är därmed raskt på väg mot nollränta -...

Påverkar räntesänkningen XACT

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Den här hyperintressanta frågan såg jag på DI:s snack-sida för ett par minuter sedan. Något svar har ännu ej kommit där. Är det någon som förstår det här på Redeye? Har signaturen Bneke rätt i sin f...

In med en riktig affärsman i Riksbanken

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Ingen i Sverige nu levande har varit med om räntesänkningar så snabbt och av dessa dimenssioner. Kan det vara någon som tvivlar på att vi står inför något mycket, mycket svårt, som Riksbanken ser bak...

200 kr om dagen - dag 11

DO
dojch

0 comments

Hade inte så mycket tid att trada igår, men gjorde en liten affär. RATOS - Köpte - 130 - 115,50 kr RATOS - Sålde - 130 - 116,25 kr RATOS - Summa: 60 kr Har kollat runt lite på en del aktier jag är...

Vår enda räddning- låga börskurser

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

I stort samtliga inlägg här på Redeye så vädjar man till alla skribenter att tala och skriva positivt. Är man bara positiv så går börsen upp. Men är det primärt viktigt att börsen går upp. Börsen är...

Mona Sahlin har fått "el i baken"

2B
2bb086e9ba14

0 comments

I måndags upprepade Mona Sahlin kritiken mot regeringens planer på att bygga ut elledningarna till Europa. Så länge den europeiska elmarknaden inte fungerar lika bra som den nordiska, bör det inte ske...