Community posts

Kommentarer till Starbreeze rapporten

FR
frefec

0 comments

I torsdags presenterade Starbreeze sin rapport för 1. halvåret räkenskapsåret 2008/2009. Företaget presenterar sin bästa rapport någonsin med en omsättning för Q2 på nästan 25 miljoner och en vinsmarg...

Maxfas vs guld...

BE
bellatore

0 comments

Som aktierandstuff här på redeyebloggen skriver så stiger guldet och kostar nästan 1000USD/troy oz. eller 31,103g. Det blir en liten kostnad för industrin det skulle jag tro, särskilt för elektronikbr...

Guld igen - nosar på 1000 $

AK
aktierandstuff

0 comments

Den 9:e feb skrev jag om att guldet skulle stiga. Trodde att det skulle röra sig om ca 20 $ på en vecka. Nu visade det sig att det gick betydligt bättre än så! Guldet har idag varit uppe och nosat på...

SSAB A - Svaga utsikter

YX
yxhugg

0 comments

SSAB A 70,25 kr Resultatet för 2008, blev mycket starkt. Det bästa i företagets historia. Under det fjärde kvartalet blev det helt stopp, och inledningen på 2009 väntas bli dålig. Inga tecken på åte...

Vi får vad vi förtjänar.

YT
your_therapist

0 comments

Såg en löpsedel från den eminenta tidningen Metro igår. "DÄRFÖR VÄGRAR MAUD OLOFSSON RÄDDA SAAB" Enda anledningen jag kan se till att de skriver så är att folk är så pass korkade att de inte förstår...

Varumärken

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Är stora och starka varumärken är alltid bra för oss konsumenter ? Att bygga varumärken är ett sätt att knyta upp kunden, helst för evigt , till en produkt eller tjänst genom massiv reklam där produk...

Decoupling

NE
nejab

0 comments

Igår kunde vi läsa att den mytomspunne Skagen Fonders förvaltare erkänner att han helt enkelt hade fel om det som man populärt kallade för "decoupling" eller på svenska särkoppling (?) från den amerik...

Låg värdering?

IT
itrader

0 comments

Det tjatats om låga värderingar bland börskrönikörernas optimister. Ser man till de senaste 10 åren har de alla rätt. Tyvärr verkar det nästan omöjligt att få alla att i skrift namnge ett bolag som up...