Post entry

Guld igen - nosar på 1000 $

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Den 9:e feb skrev jag om att guldet skulle stiga. Trodde att det skulle röra sig om ca 20 $ på en vecka. Nu visade det sig att det gick betydligt bättre än så! Guldet har idag varit uppe och nosat på 1 000 $-nivån även om det kom en mindre rekyl direkt efter. Om det bara bryter genom 1 000 $ tror jag att vi kommer se guldet stiga ännu en bit.

I mitt förra inlägg fick jag en kommentar som bad om mer utvecklande tankar om varför guldet skulle stiga. Ska jag vara ärlig så har jag inte så mycket mer än det fundamentala att gå på plus en starkt uppåtgående trend. Guld lockar helt enkelt investerare i sämre tider vilket tydligt visats senaste två veckorna. SPX500 är tydligt under 800 för första gången sedan november och ingenting talar väl för att de ekonomiska problemen när lösta!

Så, bryter guldet genom 1 000 dollar tror jag vi kommer se en stigning! Fick rätt förra gången, får se om jag får rätt även denna gången! Dock blev stigningen betydligt större än jag trodde!

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?