Sälj RNB-aktien
Krympande intäkter, stora förluster och hög skuldsättning gör att klädföretaget RNB:s aktie avskräcker.
Krympande intäkter, stora förluster och hög skuldsättning gör att klädföretaget RNB:s aktie avskräcker.
Affärsvärldens Big brother har kommit till Tigran?
När Africa Oil dippade under 40 kronor i april ansåg jag att aktien var översåld och att ett köpläge hade uppstått. Idag kommer de positiva nyheterna jag trodde skulle driva en återhämtning men givet...
Det är nu 5 år sedan jag med stapplande bambi-steg började placera i aktier. Nu dags för utvärdering.
ShaMaran Petroleum är ett kanadensiskt oljeföretag (listat på både svenska & kanadensiska börsen) som sysslar med olje-utveckling/prospektering och de bedriver sin verksamhet i Irakiska Kurdistan....
Höga förväntningar, skral konjunktur och vd med svagt track record gör att Sandvik-aktien inte lockar.
Det kan visserligen bero på att jag är känslig för väderomslag men också på de händelser som präglat Fingerprint Cards den senaste tiden.
Går igeonom
Tigern verkar har vaknat från ur sin sömn, är det ett ryt vi sett under veckan eller tigerns första lilla jamande mot vad som komma skall?
Resultat: Jays presenterar idag ett resultat för perioden april 2012 till maj 2013 som skapar ett lättnadsrally. Omsättningen landar på 17 Msek och vinsten på 1 Msek för kvartalet. Omsättningen för he...