Lyckade exits för small cap-noterade Naxs
Riskkapitalbolaget Naxs, noterat på OMX Small Cap, har gått in i sin exitfas med sin mogna portfölj. Det bådar gott för kommande substansvärde-rapporter! Aktien känns fortfarande köpvärd, även om dage...
Riskkapitalbolaget Naxs, noterat på OMX Small Cap, har gått in i sin exitfas med sin mogna portfölj. Det bådar gott för kommande substansvärde-rapporter! Aktien känns fortfarande köpvärd, även om dage...
Hotellföretaget Rezidor verkar ha fina hotell men nuvarande börskurs kräver stora resultatökningar.
Jag har köpt in IBM till min portfölj. Här ger jag lite funderingar till inköpet.
Inför vecka 37
En generell kunskap de flesta svenskar har är att priset på el är billigt under sommaren för att sedan på vintern bli betydligt dyrare. Vad få däremot vet är att man kan tjäna pengar på denna företeel...
Cortus meddelar idag sensationella nyheter. Man har tecknat avsiktsförklaring på fyra stora 5 MW WoodRoll anläggningar i Italien. Totalt försälningsvärde 40 miljoner Euro. ca 340 Mkr. Detta att addera...
Uppköpsfeber i trävarubranschen. Gårdagens vinnarbransch på wallstreet. Bloggaren klarsynthet som ofta hittar vinnaraktier i tidigt skede menar att Rusforest är extremt lågt prissatt och att en krafti...
Baserat på mina prognoser för 2013 handlas aktien i dagsläget till 7,4x förvaltningsresultatet och 8x kassaflödet. Det är alldeles för billigt och aktien är snarare värd 55-60 kr.
Vilken IT-aktie är mest köpvärd; Enea, IAR Systems eller Opera?
I spåren av marknadens uppvärdering av bolag inom skog, timmer och sågade trävaror ser det även ut som om Rusforest äntligen är på väg att etablera en ny trend. Ett gott skäl till detta är kanske att...