Hur många kilo väger en villaägare?
Svenska regeringen och riksdagen har bett riksbankschefen att inte blanda sig i svenska folkets bostadsskulder. Men han kan inte låta bli!
Svenska regeringen och riksdagen har bett riksbankschefen att inte blanda sig i svenska folkets bostadsskulder. Men han kan inte låta bli!
Bioteknikföretaget Taurus Energys aktie, noterat på Aktietorget, har den senaste tiden sjunkit kraftigt, från toppen 2,65 kr under 2013 till att nu handlas kring 1,10 kr. En rekyl uppåt kan vara nära...
Jag läser senaste numret av tidningen MÖT SANDVIK och kan konstatera att nu kan samlare av corporated bullshit utöka sin samling.
Jag har städat rejält i portföljen senaste tiden. Egentligen alldeles för mycket för att vara en ödmjuk adept av lärorna från Buffett och Graham.
Mer som talar för en kommande börsnedgång.
Tidigare skandaler bland börsbolag, del 6.
EQL Pharma är intressant både fundamentalt och tekniskt just nu.Den första handelsdagens toppnotering på 7,80 kronor ska passeras inom kort.
Sensodetect får mycket uppmärksamhet på chattsidorna, men det har inte velat ta fart för aktien. Just nu finns ett bra tradingläge tekniskt.
WESC värderas till ca 100 MSEK. Det är för lågt. Teknisk har aktien konsoliderat i flera månader. Utbrott ur dessa så kallade squeezar brukar ge rejäla uppgångar. Förbi 6,80 kronor blir min prognos.
Färska artiklar i Dagens Industri samt Göteborgs Posten talar om att Diabetesgåtan är på väg att lösas. När man läser artiklarna ser man inte direkt att det delvis handlar om Diamyd men går man in på...