Axis Q3: riktigt stark tillväxt - igen
Axis rapporterade sin Q3-rapport nu på morgon som var klart mycket bättre än väntat.
Axis rapporterade sin Q3-rapport nu på morgon som var klart mycket bättre än väntat.
Stockholmsbörsen förväntas inleda handelsdagen i moll. Press kommer från svaga asiatiska börser och ledande europeiska och amerikanska terminer. Sentimentet var svagt på de amerikanska börserna under...
Sony Ericsson rapporterade sin Q3-rapport nu på morgonen och den var i huvudsak sämre än förväntat.
Henk's aktieportfölj har varit med om tre krascher. Den första inträffade 2000 och efter den togs beslutet att aldrig mer investera i biotech, en regel som jag levt efter sedan dess. Orsaken till kra...
Hej, Här är kvällens videogenomgångar. Vi går igenom dagens handel samt vad vi kan vänta oss inför morgondagen. Länkarna går till vår "kanal" på blipTV: OMXS30: http://blip.tv/file/4246840 EURUSD:...
Benchmark oil & gas - ett skojarbolag Var tog mina emissionpengar i Benchmark vägen? I det prospekt som gjordes av Benchmark i december 2009 (sidan 21) skriver Benchmark att 10 mkr skulle använda...
En studie från Antidiabetic Food Center vid Lunds universitet visar sensationella resultat. Vad sägs om att kolesterolet sänktes med 33 procent och blodtrycket med 8 procent på bara fyra veckor! Jag u...
Snart kommer Avegas rapport och det väntade listbytet. Efter Börsveckans rek för snart 2 veckor sen, fick vi ett "gap" och kursen har sedan dess konsoliderat emellan 19,60-20,30 (ett avslut på 20,40)....
Apples aktie steg igår över 300 dollar och är det i särklass största IT-bolag sett till börsvärde. Apple har därmed dragit förbi Microsoft ordentligt sedan de passerade den tidigare ettan den 27 maj i...
Yxhugg indikatorn Innebär ett läge då nykammade finanshajar söker information på olika ställen. Aktieforum blir välbesökta, bloggandet ökar och humöret är på topp. Mina Tankar Sedan raset i Maj och...