Royal Unibrew: utsikter inför 2011
Årets uppgång till dags dato för Royal Unibrew uppgår till strax över 80%, en uppgång som tog fart i o m att bolaget för 4:e gången i rad uppjusterade sina förväntningar för intjäningen innevarande år...
Årets uppgång till dags dato för Royal Unibrew uppgår till strax över 80%, en uppgång som tog fart i o m att bolaget för 4:e gången i rad uppjusterade sina förväntningar för intjäningen innevarande år...
Efter att flertalet tidningar och nyhetssiter publicerat artiklar om guldet vill jag lufta mina åsikter kring denna glimmande villfarelse. ;) Hint hint Peter Schiff är en stor förespråkare för guldet...
Doro och G5 Entertainment är två av vinnarna på årets börs. Det finns anledning till att fortsätta äga dessa aktier då potentialen är enorm samtidigt som båda företagen går med vinst och sitter på net...
Jag har under en längre tid "snikat" runt på era bloggar här på redeye. Nu har jag kommit fram till ett läge där jag känner att det kan vara motiverat att själv föra lite liv i luckan och "ge" tillbak...
Marknaden verkligen slaktar 3L nu, ner ca 13 % i skrivande stund. Bolaget redovisar en förlust på -9,1 MSEK (--1,6 MSEK). Som tidigare meddelats gör man en reservering på 6,3 MSEK för försening i leve...
Finns det något bättre bolag som ligger så rätt i tiden än Proact. De har arbetat på under flera år med organisk tillväxt. Nu slår de över på att förvärva mindre bolag på nya marknader. Förvärvet som...
Inför Cybercoms rapport hade jag dessvärre inga aktier kvar för hela min it sida av portföljen ligger i Avega. Upp 13 % i dagsläget är väl motiverat den starka lönsamheten man visar i vanligtsvis svag...
Skrev häromda´n bloggen "Whoops. The court gave your house to the wrong bank.", där jag bl.a. skrev: "I periferina av ForeclosureGate börjar det så sakterliga mummlas att de som idag investerat i MBS,...
Stockholmsbörsen förväntas inleda dagen kring nollan. Press kommer från svaga asienbörser och gårdagens breda amerikanska nedgångar, medan stöd kommer från ledande europeiska och amerikanska terminer....
Högre Finansiella mål lär Uppmuntra bankerna till högre estimat och riktkurser framöver.