Community posts

Eniro, något är konstigt

ME
merchz

0 comments

Eniro slaktades som bekant på börsen idag pga nyemissionsnyheten. Men om jag ska vara ärlig kan jag inte riktigt se problemen. Aktien står nu i dryga 5 kr. Men det operativa kassaflödet för de senast...

Köp osexigt

53
53d53677b384

0 comments

Om man lyssnar på gurus som Buffett och Lynch så ska man köpa aktier i "tråkiga och osexiga" bolag som t.ex Balder och inte det som är hett och inne för tillfället. Ett bolag som är sådant är det väld...

Drillcon: attraktiv värdering

10
10d406c468d6

0 comments

Basmetallernas prisutveckling i år är grandios. Kopparpriset är fantastiskt och nypresenterade prognoser pekar i en riktning som världen inte sett innan. Grunden för Drillcons tillväxt är metallpriser...

Ett hack i kurvan

EF
ef908afd451d

0 comments

Det var ett tag sedan jag gjorde något väsen av mig här på Redeye, närmare bestämt drygt ett år sedan. Nu är det hög tid att jag "visar upp mig igen" och förhoppningsvis bidrar till något positivt. Ja...

Att observera om SEB:s "vinst-skräll"

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Nu när SEB stolt proklamerar att kreditförlusterna är under kontroll i Baltikum, då kan det vara dags att observera vad Deutsche Bank för exakt år sedan skrev i en utredning om SEB:s affärer i Baltiku...

DORO in i Kanada!

AL
alexus

0 comments

Ja, då verkar det vara klart med att DORO fortsätter att expandera och nästa land blev som jag skrev om i min förra blogg Kanada! Även om jag hade rätt här så har ju kursen fallit från 26 till 24kr. D...