Doro överallt
Såg precis att man köprekar Doro i senaste numret av Börsveckan. Man ser fortsatt potential i bolaget trots årets redan fina uppgång. Därför upprepar man sin tidigare köprekommendation. www.avanza.se/...
Såg precis att man köprekar Doro i senaste numret av Börsveckan. Man ser fortsatt potential i bolaget trots årets redan fina uppgång. Därför upprepar man sin tidigare köprekommendation. www.avanza.se/...
Stockholmsbörsen förväntas inleda dagen försiktigt. Press kommer från asiatiska börser och europeiska terminer, medan stöd kommer från ledande amerikanska terminer.
Jag har definitivt viktigare saker att göra men har blivit lite ”hooked” på möjligheten att beräkna G5 Entertainments kassaflöden utifrån aktuella listplaceringar given den info bolaget tidigare prese...
Inom rättspsykiatrin i Växjö har man börjat använda SensoDetects SD-BERA vid dignostiska utredningar angående ADHD och Schizofreni. Detta enligt Nyhetsblad från Rättspsykiatriska regionkliniken i Växj...
Ämnet är på intet sätt nytt, men jag tycker det är väl värt att upprepa. Genom att följa kompetenta människors spår ökar vi våra chanser att lyckas. Peter Lynch fond steg i snitt med 29 % per år mella...
1,5 år av stora framsteg C-Rad har under ca 1,5 år tillbaka gjort enorma framsteg som bolag inom strålterapin. Dess erfarna ledning med VD Erik Hedlund och professor Anders Brahme i spetsen vet preci...
Nu är stämman gjord och beslutet om nyemissionen klart. Vad är då tankarna kring bolaget och dess vidare framfårt i spelvärlden då?? Tyvärr hade jag ingen möjlighet att deltaga vid stämman, men förmo...
Idag har jag en sån där ångest jag kan få av dagens (investerar-)samhälle. H&M är börsens bästa totalavkastare, men egentligen är deras typkonsumenter allt annat än avundsvärda. Tära hårt på jorde...
Ture Tratt är mycket duktig eller outstandning på att finna bolag som har potentialen att stiga i aktievärde. Fastighetsbolaget Balder är ju hans senast, jag vill kalla det uppvisning, på hur det går...
Det är ett för stort fokus på Nokias minskade marknadsandelar. Nokia har fått igång tillväxt i försäljningen igen. Antalet sålda enheter har repat sig medan marknadsandelen har minskat.