Taurus - Etanol ökar växthusutsläppen
Bidrar till lite balans i debatten kring Taurus. Jag har skrivit om denna artikel tidigare och tycker det kan vara på sin plats igen nu när många kliver in efter 1000% uppgång sedan september, En ar...
Bidrar till lite balans i debatten kring Taurus. Jag har skrivit om denna artikel tidigare och tycker det kan vara på sin plats igen nu när många kliver in efter 1000% uppgång sedan september, En ar...
I.o.m dagens besked från Taurus har aktien dragit nära 1000% sedan septemberbotten på dryga 50 öre. Tau(rusning). Idag säljer jag de kvarvarande aktierna och ökar på mitt redan stora innehav i Pricer....
Anders Brenner och Greger Johansson från Redeye inleder dagen. Man nämner att IT-bolagen på Stockholmsbörsen har gått upp 8 procent i år jämfört med index som gått upp 16 procent. Greger som ansvarar...
Det har dykt upp en diskussion i det "ofentliga rummet" angående Ceplene's användningsområde. Tydligen har det dykt upp ytterligare oklarheter angående verkningsgrad av Ceplene i olika åldersgrupper,...
NeuroVive har ett patent på ett CremophorEL-fritt bärarmedium till den verksamma substansen cyklosporin-A, vilket dock löper ut 2012. Det ska emellertid kunna förlängas med en omformulering av det. I...
Stockholmsbörsen väntas inleda nedåt med press från ledande europeiska terminer och med ett negativt sentiment från Asienbörserna nu på morgonen.
Det lilla bolaget Stemcells inc skall imorgon tisdag få besked av Us food and drug admin. om de får använda stam celler för att behandla patienter med rygg märgs skador. www.marketwatch.com/story/hum...
ABB 142,30 kr Signaturen "Finansmamman" gör något väldigt intressant. Hon köper en minilong i ABB. Jag har nu köpt en future, en minilong i ABB. Den heter Minilong ABB I och har en hävstång runt 6,...
För fjärde året i rad arrangerar Redeye imorgon sitt stora IT-seminarie på Grand Hotel i Stockholm. Intresset är rekordstort och hela 16 bolags VDar kommer att delta. Bolagen som kommer att presentera...
Fundamentalt blev det en "solig morgon" för NeuroVives aktieägare med en Q3-rapport där bolaget äntligen för första gången officiellt kommenterar den kritik som vissa ( host host :-) ) aktieforumskrib...