Positiv höst börs!
Pedagogisk videogenomgång av världsindexen inför börsvecka 36
Pedagogisk videogenomgång av världsindexen inför börsvecka 36
Johnson&Johnson/Janssens säljkår med absolut världsklass driver den stora delen av försäljningen av det svenska läkemedelsföretaget Medivirs kronjuvel Olysio (Simeprevir). Min prognos är att denna...
Crown Energy är ett olje- och gasbolag som är verksamt i Afrika och Mellanöstern. Nyligen presenterade bolaget sin delårsrapport som är mycket välskriven och informativ. Efter det har både Redeye och...
I en tidigare blogg skrev jag att det var dags för marknaden att premiera Orexo för en stigande marknadsandel för Zubsolv. Aktien har värderas upp men caset har stärkts betydligt genom avtalet med Exp...
Taurus Energy står inför en mycket spännande avslutning av 2014, jag skulle utan tvekan kalla det för de viktigaste månaderna i bolagets historia. Anledningarna till detta är flera. Tex så får nu mark...
De allra flesta av Redeyes besökare har säkert god koll på de stora skandinaviska spelbolagen. Många av er sitter nog rent av på innehav i både Unibet, Betsson och Net Entertainment. Min gissning är d...
Utbildningsvideo
Interfox har meddelat aktiemarknaden resultat av det första flödestestet. Resultatet var positivt och öppnar upp för enorma mängder svart guld i resten av brunnen.
QBNK – Ett Framtidsbolag att satsa på! Blev tvungen att skriva om detta bolag som har varit i skymundan för alla biotech och oljeaktier den senaste tiden då QBNK är ett relativt nystartat företag med...
Läge att investera i fonden Xact Bear som stiger i värde när börsen faller?