Teknisk analys av EnQuest
Raset för oljeaktierna börjar svalna och i flertalet bolag kan man även se positiva formationer i kursen. I detta fall kikar jag lite djupare på EnQuest som har sin huvudsakliga verksamhet i brittiska...
Raset för oljeaktierna börjar svalna och i flertalet bolag kan man även se positiva formationer i kursen. I detta fall kikar jag lite djupare på EnQuest som har sin huvudsakliga verksamhet i brittiska...
Har klippt ut de mest intressanta delarna av Massolits Q3 rapport. Informationen att lagret har ett försäljningspris om ca 230 mkr är väldigt intressant med tanke på att börsvärdet är under 30 mkr.
Läge att köpa aktier nu i kanadensiska oljebolaget Blackpearl när oljepriset och börskursen fallit kraftigt?
Africa Oil kan vända lika snabbt som den rasat ner i avgrunden. Resultat från flera borrningar, starter av provborrningar samt positiva rekommendationer borde snart lyfta kursen. Dessutom bedömer SEB...
pedagogisk video
Aerocrine levererade två besked i förra veckan, en besvikelse och en smärre chock. Q3-rapporten var att betrakta som en besvikelse, med försäljning 10% under vad jag trodde (42-45 miljoner). Nyemissio...
Nu stiger Neurovive Pharmaceuticals (NVP) på nytt. Aktien har i nuläget brutit motståndet vid 55 kronor.
Det förekommer flera rykten i branschen att Massolit vill förvärva Norstedts från KF. På Svensk Bokhandel fick VD Stefan Tegenfalk frågan där han valde att inte uttala sig annat än att det vore ett st...
Hörde skrämmande radioprogram om bomull och att bomullspriset ev kommer att skjuta i höjden framöver. Hur skulle det påverka klädföretaget H&M?
Klara indikatorer för köpläge på detta Life Science företag inom Magnet Resonans (MR) undersökningar. Produkten är en mjukvara vilket ger möjlighet till hög lönsamhet.