Hög uppsida i Handelsbanken
Pedagogisk video
Pedagogisk video
Nyligen presenterades mer konkret information kring den tidigare planerade nyemissionen. Investeraren bör begrunda möjligheterna till kapitalanskaffning och vad pengarna ämnas användas till.
Pedagogisk video
Är aktien i Carl Bennets sjukhus-utrustningsbolag Getinge köpvärd eller ej?
Bolagsanalys nummer två i min hållbarhetsportfölj efter Recyctec gäller Sino Agro Food (SIAF). Ett bolag jag investerat i sedan 2011. Investeringscaset är baserad på en mix av hur undervärderat bolage...
Då var det dags igen, att komma med några kvalificerade gissningar inför den kommande kvartalsrapporten. Det finns en indikator i bokslutskommunikén som jag har tagit sikte på och som jag tror kan spe...
Augusti 2007 är nog viktigaste månaden på en finansiell generation. I samma paritet som kraschen på 30-talet.
Pedagogisk video
På en kräftskiva på en Stockholmskrog i augusti 2007 var Mats Qviberg förbannad och gick och skällde på sin personal. Qviberg hade upptäckt storförluster på dervivat och han storskällde på VD i banken...
Gårdagens PM från Boule Diagnostics var minst sagt intressant. Ordern visade först och främst att Boule kan leverera en konkurrenskraftig helhetslösning som står sig väl mot internationella spelare s...