Veckans baissar-inlägg
Ju mer börsen stiger, desto mera köpvärd blir Handelsbankens pessimismfond Xact Bear.
Ju mer börsen stiger, desto mera köpvärd blir Handelsbankens pessimismfond Xact Bear.
En afterwork med börsen, trading, aktier och investeringar som fokus.
ICA Gruppen föll på rapportdagen den 11 februari vilket i grafen syns med ett så kallat "gap down" (ett fallande gap i kursen). Detta gap skapar en viktig motståndszon som bör bevakas och det är mel...
Först en kommentar på dagens rapport och därefter mina tankar om Boules värdering. För er som inte känner till bolaget sedan tidigare så hänvisar jag till de inlägg jag tidigare lagt ut här på forumet...
Pedagogisk videoanalys
Bolaget släppte nu på morgonen sin rapport för fjärde kvartalet och den gjorde marknaden besviken. Sannolikt har Remiums och Redeyes prognoser skruvat upp förväntningarna allt för högt, däremot delar...
Det här är ett blogginlägg och ingen analys, mn jag vill belysa detta tillfälle att ta plats innan rapport.
Idag nådde Stockholmsbörsen nya toppnivåer efter en uppgång på 2 %. Det blir allt svårare att hitta lågt värderade bolag och möjliga kursdubblare. Med två veckor kvar till företagets rapport tänkte ja...
Bemanningsföretaget NGS lämnade idag sin rapport för fjärde kvartalet och med nuvarande hausse på börsen verkar det vara ett av få kvalitetsbolag med PE-tal under 10. Förhoppningsvis får fler upp ögon...
Vi har en riktigt febrig marknad nu med många och stora kursuppgångar varje dag på smålistorna, och även på de stora listorna förstås. Extra bränsle nu med nya minusräntan. Det är lockande att försöka...