Insiderköpen haglar i Pricer
Den ena styrelseledamoten efter den andra köper aktier i Pricer. Flertalet köp gjordes i höstas och nu senast i januari-februari. VD besökte nyligen Finland för att träffa en av de största ägarna. Fin...
Den ena styrelseledamoten efter den andra köper aktier i Pricer. Flertalet köp gjordes i höstas och nu senast i januari-februari. VD besökte nyligen Finland för att träffa en av de största ägarna. Fin...
Eftersom jag ser på inflation på lite annat sätt än riksbanken och konventionell nationalekonomisk teori bestämde jag mig för två år sedan att rulla ett eget inflationsmått baserat på det jag handlar...
27 februari är det dags för Ambia Tradings Q4 och bokslutskommuniké. Detta lilla bolag som förmodligen omsätter över 300 MSEK i år är fortfarande bara värderat till 25 MSEK. Det innebär ett extremt lå...
Observera! Jag tror personligen inte ett dugg på ovanstående rubrik, även om jag observerat att börsens omsättning varit mycket låg senaste tiden. Lite oroväckande!
http://www.taurusenergy.eu/PDF-dokument/Sammanfattning-av-slutrapport_final_classified.pdf
Här kommer en förklaring kring artiklar som kan vara svåra för oss aktie ägare att förstå, eftersom artiklarna är skriven av forskare till forskare. Hoppas ni får en bra och lätt syn på hur det funkar...
Rapporten kom in idag långt över mina förväntningar och därmed justerar jag upp min riktkurs till 2.30kr per aktie - en uppsida på 52%. 1) Idag är aktien billigare än den var igår - trots en rusning p...
Pedagogisk videoanalys
Förtroende för riskkapitalbolagen och deras börsintroduktioner efter floppar som Bactiguard och OW Bunker?
Alla är inte fleråriga veteraner på börsen och många har precis börjat. För att missa några av de minor jag själv gått på, lär er att räkna ut substansvärdet på en aktie. Sen hur ni vill tillämpa det...