IRAN - Hur få exponering mot deras IT-sektor?
”Iran är en historiskt bra investeringsmöjlighet” Snart börjar guldruschen och jag vill ha exponering framför allt mot deras IT-sektor. Problemet för oss vanliga dödliga är hur? Vad finns det tex för...
”Iran är en historiskt bra investeringsmöjlighet” Snart börjar guldruschen och jag vill ha exponering framför allt mot deras IT-sektor. Problemet för oss vanliga dödliga är hur? Vad finns det tex för...
Igår offentligjordes ännu ett patent från HP. Det kan inte vara många dagar kvar innan ny information kommuniceras från detta samarbete...
Jag har stått utanför oljesektorn i princip helt sedan november 2014 men tog nyligen en position i sektorns bästa bolag, tillika en gammal favorit, Tethys Oil.
Videoanalys
Børsens beste bio/tech aktie
Efter förra veckans fantastiska artikel i Amerikanska Biofuelsdigest (se mitt tidigare inlägg där även länk till artikeln framgår) har fokus denna vecka legat på FDA och den ansökan som Taurus har ski...
Idag slöt Saniona som första biotech 2016 ett avtal med ett Big Pharma. Redan innan var Saniona väldigt lågt värderad. Den lilla uppgången kombinerat ihop med tre kliniska studier. Även en notering på...
De senaste 3 veckorna har Dometic fått köprekommendationer från 4 stora banker; UBS, Jefferies, SEB och SHB med kortsiktiga riktkurser på allt från 61-65 kr. Kreditvärderingsinstitutet Moodys har ä...
Spännande Info från IMINT idag.
PhaseHolographic's holomonitors går for nobelpris inden cell och cancer forskning