Community posts

Countermine

PE
pechan

0 comments

Det är många som sitter och väntar, och många som blir mer och mer otåliga. Jag tror att det är viktigt att veta vad man ger sig in på, och har en klar strategi när man investerar i ett bolag som Coun...

Insiderförsäljning i Björn Borg

XA
xavi

0 comments

Ser nu på insiderlistan att 24/9 har det skett försäljning om 20000st aktier av Pernilla Grooth. Hon har dock en hel del aktier kvar efter det och iaf jag har inte insyn i hennes ekonomi. Behöver kans...

Nordic Service Partner - Smaskigt köp!

CH
chulito

0 comments

NSP är ett mycket intressant, snabbväxande och expansivt bolag. Det förväntas göra en vinst på minst 0.28 kr/aktie 2008 vilket ger ett p/e tal på 9.5 Bästa bolaget att jämföra med är amerikanska Yumb...

Kejsarens nya kläder

HE
henk

0 comments

Morphic - en bubbla? Under varje högkonjunktur skapas bubblor. De dyker dock upp i olika skepnader: det må vara tulpaner, fastigheter eller IT-bolag. Vi minns alla företag som Fermenta, Nyckeln, Pros...

Rusning i Guideline

FR
frefec

0 comments

Omsättningen i Guideline har under 2 dygn nu rusat ivag uppåt och mer än 500 000 aktier har blivit omsatta/dag igår och idag. Detta i samband med att akrien även har "rusat" iväg uppåt. Som synes är...

Björn Borg: konsolideringen över.....?

XA
xavi

0 comments

Ja det känns extra kul nu med att Björn Borg som är mitt skötebarn har varit så stark i sin konsolidering i dessa oroliga tider och att konsolideringen nu verkar vara över. Precis som Redeye skriver i...

Orexo - spekulation i full gång

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Aktien stiger ordentligt under höga volymer för att vara Orexo. Kan konstatera att Prostrakan och Galapagos NV idag fått milestones från Novartis. Om det var det man spekulerade om igår återstår att s...

Ekologiska kläder ny trend...

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Vi har ju alla sett bananerna som ligger i en skål bredvid de vanliga bananerna och är märkta "ekologiska". De ser precis likadana ut som de andra bananerna men har ett mycket högre pris. Vet inte rik...

Formpipe-nya ägare köper mer ?

1B
1b858bdb69d1

0 comments

I morse köpte ETS drygt 24 000 st Formpipe på säljsidan rakt upp och ned upp till 11 kr och aktien steg dryga 10 % för att sedan stanna på 10,50 kr. Jag sticker ut hakan och tror det är insiderköp so...

Analyser

XA
xavi

0 comments

Först och främst kul att jag nu blivit uppskattad av Redeye till att bli certifierad användare i och med mina två analyser av Björn Borg och nu Acap Invest AB. Analysen av Acap idag tror jag helt klar...