Community posts

DIBS - Stora poster

PE
pechan

0 comments

Under den senaste veckan har vi tillsammans med en enorm omsättningsökning sett stora poster internmäklas genom HQB. Ett antal poster på 10 000 aktier har synts till men även en på ca 80 000 aktier oc...

Mark i öst.

FR
frefec

0 comments

Det börjar bli hett med att köpa jordbruksmark i östländerna nu medans det är billigt att handla. Det finns även ett antal alternativ på börsen om man vill spekulera i högre priser på odlingsbar mark...

Zodiak: slagkraftig koncern skapas

FA
fa708529f422

0 comments

Zodiaken består av 12 stjärntecken som sträcker sig över stjärnhimlen. Produktionsbolaget Zodiak Television har inte valt namnet av en slump utan strävar efter att utveckla framgångsrika fristående do...

NSP-Xavi

1B
1b858bdb69d1

0 comments

Ser framemot vilka slutsatser Xavi kommer fram till gällande NSP. Just nu finns en stor mur kring 2,75-2,80, som vi får se om aktien orkar ta sig förbi i veckan. På månad eller tisdag torde försäljn...

Tänk: vad var din ursprungsstrategi?

XA
xavi

0 comments

Under dylika dagar som idag när två bolag såsom Odd Molly och Betsson går upp till ATH är det lätt hänt att ryckas ifrån sin ursprungsstrategi. Iaf känner jag så. Jag har varit in och ut i båda aktie...

Aktieuppdatering

XA
xavi

0 comments

Nu har jag tagit in ett nytt bolag i min portfölj nämligen NSP. Har inte läst på jättemycket så jag ber att få återkomma i den frågan. Har bara köpt på mig litegran aktier just för att få en anledning...

Countermine och MSAB

GL
glepar

0 comments

Vad händer i de två företagen? Här följer mina händelselistor för de senaste två månaderna: Countermine 071001 Ny rapport från Randowmwalk på Avanza: Måndagens lunchmöte är avklarat och jag kan info...