Note: stabil uppgång att vänta
Note har nu uppvisat åtta kvartal i rad med goda volymer och stabil resultatutveckling vilket är en styrka. Kontraktstillverkning är givetvis en starkt konkurrensutsatt bransch med stort behov av en s...
Note har nu uppvisat åtta kvartal i rad med goda volymer och stabil resultatutveckling vilket är en styrka. Kontraktstillverkning är givetvis en starkt konkurrensutsatt bransch med stort behov av en s...
Har idag slutfört för tillfället mitt inhandlande av Vostok Nafta samt Firstfarm noterad i Danmark. First farm äger ca 190 ha mark i Slovakien huvudsakligen för mjölkkor samt ca 3 ha jord i Rumänien....
Godmorgon! Vilken härlig nyhet om KappAhls rapport. Bolaget slog marknadens förväntningarna med ett rekortstarkt kvartal. KappAhl redovisade ett resultat före skatt på 167 miljoner kronor mot marknad...
Datum: 2 oktober 2007 Börskurs: 20,50 Börsvärde: 68 041 058 - H1 2007 visade vinst på ca. 1,03:-/aktie. - Omsättningsökningen var ca. 202%. - Vinsten efter skatt var ca 3,5 miljoner (negativt H1...
Betsson och Odd Molly har gått som raketer den senaste tiden och min portfölj har gått upp drygt 22% på väldigt kort tid. Har svårt att vara annat än glad för det. Har sett att många börjat snegla på...
Dollarn i fokus! Läste i Dagens Industri om SEB:s syn på dollarn. Sex kronor för en dollar? Mycket spännande att följa dollarutvecklingen. Riksbanken tros höja reporäntan till 4.25% och samtidigt Fe...
Jag vill börja med att tacka Pechan för en mycket bra analys av NSP, tror jag lägger min egen på hyllan ett tag nu... En trolig anledning till NSPs låga värdering är avsaknaden av jämförelsebara bola...
Fortsätter idag sin resa uppåt mot nya höjder och har idag satt nytt ATH. Det har nu gått ett antal veckor sedan presentationen på Operakällaren och man börjar "känna av" förväntningarna inför det stu...
Igår skrev jag att WeSC gick ner med dryga 14% efter BVs säljrek (antagligen) och idag går den upp lika mycket. We är stark över 80kr. Scopeway skrev i söndags att de sålt sitt innehav och det kanske...
Först och främst vill jag poängtera att jag är fortsatt mycket positiv till Björn Borg! Lika positiv som jag varit förr. Jag blir dock konfunderad över hur man kan sälja ut Borg så som man gör nu. Jag...