Big in Japan?
Efter fredagens ras i New York är det inte speciellt svårt att gissa hur Stockholm öppnar imorgon - brant utför. Helt naturligt när börsen har stigit nästan oavbrutet under fem år och många sitter på...
Efter fredagens ras i New York är det inte speciellt svårt att gissa hur Stockholm öppnar imorgon - brant utför. Helt naturligt när börsen har stigit nästan oavbrutet under fem år och många sitter på...
Imorgon så blir det väl en rysare till start då Usa sjönk så pass kraftigt i fredagshandeln. Stockholm följer med största sannolikhet efter, och för en del håller inte nerverna utan man säljer av gans...
Börsveckan är en publikation som jag slutat läsa. Det blev för dyrt helt enkelt att påverkas av deras analyser. Värt att notera är att det kommit nytt folk till tidningen på senare år och gjort den sä...
Nu är vi åter inne i en rapport period och företagens rapporter avlöser varandra dagligen. Med rådande börsklimat kan en fullt godkänd eller till och med en rapport över förväntningarna få aktiens kur...
Rejält nedställ i USA till minnet av kraschen 1987. I USA sker dock fallet från ganska höga nivåer vilket gör att det hela kan ses som en naturlig rekyl. Förra gången det bar utför i USA föll indexen...
Dollarn har rasat med över 10% senaste året. Oljepriset skjuter i höjden. Kreditoron i USA som smittar av sig i Europa etc. Noterbart som vanligt i dylika börstider är att det är oron som styr och in...
Hej på er... Om alla vi som skriver och läser på aktietipsen/chattsidorna försökte att dra åt samma håll så skulle vi kanske ha lite nytta av varandra. Vi vill j tjäna pengar och det gynnar ju ingen o...
Har vi några tillfällen försökt spekulera i warranter och då främst turbowarranter i en förhoppning om att snabba affärer skall ge snabba stålar. En sak har jag lärt mig och det är att resultaten av d...
Jag tycker att de långsiktiga förutsättningar som beskrivs i analysen från den 21:e maj "tillväxt på burk" för bolaget är intakta och ser dagens kraftiga nedgång i aktien som ett köptillfälle. Rappor...
Det här är mitt första blogginlägg och det kan vara läge att tacka Redeye, inte för forumet i sig utan först och främst den hyperintressanta intervjun med Bringwells VD. 1 miljard i omsättning på rul...