Community posts

Big in Japan?

HE
henk

0 comments

Efter fredagens ras i New York är det inte speciellt svårt att gissa hur Stockholm öppnar imorgon - brant utför. Helt naturligt när börsen har stigit nästan oavbrutet under fem år och många sitter på...

Köpläge på börsen , eller?

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Imorgon så blir det väl en rysare till start då Usa sjönk så pass kraftigt i fredagshandeln. Stockholm följer med största sannolikhet efter, och för en del håller inte nerverna utan man säljer av gans...

Rapport tider med dåligt börsklimat

JA
jara

0 comments

Nu är vi åter inne i en rapport period och företagens rapporter avlöser varandra dagligen. Med rådande börsklimat kan en fullt godkänd eller till och med en rapport över förväntningarna få aktiens kur...

Krasch i Sverige?

NE
nejab

0 comments

Rejält nedställ i USA till minnet av kraschen 1987. I USA sker dock fallet från ganska höga nivåer vilket gör att det hela kan ses som en naturlig rekyl. Förra gången det bar utför i USA föll indexen...

Generell nedång befogad...?

XA
xavi

0 comments

Dollarn har rasat med över 10% senaste året. Oljepriset skjuter i höjden. Kreditoron i USA som smittar av sig i Europa etc. Noterbart som vanligt i dylika börstider är att det är oron som styr och in...

Mycket skrik för lite ull....

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Hej på er... Om alla vi som skriver och läser på aktietipsen/chattsidorna försökte att dra åt samma håll så skulle vi kanske ha lite nytta av varandra. Vi vill j tjäna pengar och det gynnar ju ingen o...

Snabba klipp på börsen

FR
frefec

0 comments

Har vi några tillfällen försökt spekulera i warranter och då främst turbowarranter i en förhoppning om att snabba affärer skall ge snabba stålar. En sak har jag lärt mig och det är att resultaten av d...

Gymgrossisten - köptillfälle

3F
3ffe76d281c0

0 comments

Jag tycker att de långsiktiga förutsättningar som beskrivs i analysen från den 21:e maj "tillväxt på burk" för bolaget är intakta och ser dagens kraftiga nedgång i aktien som ett köptillfälle. Rappor...

Bringwell, tack Redeye!

NE
nejab

0 comments

Det här är mitt första blogginlägg och det kan vara läge att tacka Redeye, inte för forumet i sig utan först och främst den hyperintressanta intervjun med Bringwells VD. 1 miljard i omsättning på rul...