Community posts

Kalk mot surhet

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Då är det kalkat runt brunnen och förhoppningsvis så bibehåller jag ett gott dricksvatten. Synd att det inte går att applicera lite kalk på börsen och på så sätt bli av med den surhet som nu råder. Ef...

Man får leva som man lär

NE
nejab

0 comments

Det sägs ibland att man får leva som man lär. Jag nämnde häromdagen att vid noteringar under 90 kronor väljer jag att slå till i Boliden. Så blev det faktiskt också. Ett gäng köptes på 88 kronor. Fal...

DIBS - Charterresor

PE
pechan

0 comments

Idag skriver di.se en lång artikel om resemarknaden och framförallt den enorma tillväxten för svenska charterresor som nu är uppe på ATH-nivåer. Det går inte att komma ifrån att tänka på den starka k...

Björn Borg: övertygar

OL
olaamanda

0 comments

Björn Borg lyckades än en gång presentera ett kanonresultat. Under det tredje kvartalet lyckades man dubbla vinsten och gör sig nu redo för att gå in på den stora amerikanska marknaden. - Nu har vi gj...

Sol, vind och ...vatten ?

NE
nejab

0 comments

Oljan skänks inte bort längre. Priset nosar på tresiffriga nivåer och alla de som för bara något år sedan när 50 USD passerades skakade på huvudet tror nu att 100 nivån passeras i år. Om så sker elle...

Sälj, sälj

FR
frefec

0 comments

Hur många gånger har vi inte sett dessa rubriker på olika sidor dom senaste veckorna och hur många gånger tror Ni vi kommer att få se detta dom närmaste veckorna och månaderna framöver. Som alla nog...

Now is the time

PE
petrusko

0 comments

Jepp, så är det. Nu är tiden inne. För den som vill spara på lång sikt är det ett ypperligt tillfälle att gå in på börsen med regelbundna köp. Spar till barnen, framtida pensionen, ja whatever. På 10...

Som sig bör

NE
nejab

0 comments

Det var väl som det brukar vara på senare tid. Började lite svagt uppåt och slutade rejält på minus. Som sig bör var Stockholm svagast av alla europeiska index. Nästan alla. Fast det där är ingen nyhe...

Vem kan man lita på?

FR
frefec

0 comments

Jo, Björn Borg tydligen. Efter en ny ytterligare fantastisk rrapport som slår alla uppställda föväntningar igen tror jag BB nu kommer att forstätta sin resa uppåt mot nya höjder och nya mål. Även om r...