Community posts

Utdelningscase bland de små

NE
nejab

0 comments

Utdelningar är helt klart ett intressant tema. Särskilt under perioden från årsskiftet fram till avskiljningen av den. Under den perioden tenderar aktierna utvecklas extra starkt vilket vanligtvis äve...

Utdelningstillväxt

PE
petrusko

0 comments

Utdelningstillväxt är en mycket viktig faktor för att skapa stora värden. Utdelningstillväxten är en mycket viktig komponent i den totala avkastningen på lång sikt. Ett bolag med 15% årlig utdelningst...

Årets julklappar

FR
frefec

0 comments

Årets julklapp är enligt handelsmännen själva en GPS. Jag har ett helt annat förslag på en fin men tråkig julklapp man kan ge sina barn eller kära. Ge dom ett litet kuvert med en aktie som kan växa ti...

Satsa på allvar...

XA
xavi

0 comments

Har egentligen inte haft tid eller lust att kolla börsen de senaste veckorna. Har dock hängt med en aning. Marknaden har varit väldigt volatil och dragit med sig många aktier såsom Björn Borg hänsynsl...

Diversifiering

NE
nejab

0 comments

När jag postade förra inlägget kom jag på att tänka på en sak. Det är kanske sällan om någonsin som jag rekommenderar aktier. Men det här är faktiskt lite medvetet. Dels handlar jag oftast i stora bo...

Nu är det hausse! Dags att sälja :) ?

NE
nejab

0 comments

Där ser man. Jag har tidigare spekulerat i att börsen borde bottna mellan 20-30 november och har även agerat utifrån detta scenario. På några dagar har också Stockholmsbörsen rest sig med 6-7%. Nu tal...

All in !

84
847b946a87c0

0 comments

Börsen, som jag förespråkade känns mindre volatil och läge att börja sätta sina initialer på marknaden. Jag gick in på marknaden i onsdags. Än så länge har vi sett en fin uppgång på Stockholmsbörsen...

Stefan Ingves i en rävsax!

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Riksbanken verkar sitta löst när det gäller inflation och ränteutveckling. I Sverige har vi inte bara en ökande inflation, utan en inflation som accelerat under de senaste tre åren ganska kraftigt, oc...

Positiva brillorna på.

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Att hitta negativa faktorer för att hålla sig borta är ju inte det svåraste i dessa tider och visst är det så att läget för OMX-index i nuläget ser lagom roligt ut för att ligga lång. Men OMX-index är...

Utbilda aktiemäklarna...

1E
1e56779c0518

0 comments

och vanliga privatpersoner. När man googlar på aktiemäklare kommer det upp i princip bara skandaler om falska aktiemäklare som köper sina värdepappers licenser från falska cambridges som Littorin avsl...