Cyxone: Uppdatering II – konkurrerar med världsledaren!
I denna uppdatering kommenterar jag kort dagens pm samt sammanställer, efter förfrågan, de värden som VD tidigare kommunicerat i en värderingsmodell. Fråga och diskutera gärna i kommentarerna.
I denna uppdatering kommenterar jag kort dagens pm samt sammanställer, efter förfrågan, de värden som VD tidigare kommunicerat i en värderingsmodell. Fråga och diskutera gärna i kommentarerna.
Idag meddelar Peptonic ett fiaskoliknande resultat. Vagitocin misslyckas brutalt. Det märkliga var att detta scenariot var helt otänkbart för flera småsparare.
Chordate Medical (CMH MTF) är ett medicintekniskt bolag som under drygt tio år har utvecklat, patenterat och CE-märkt en ny behandlingsmetod för kronisk nästäppa genom nervstimulering. Aktien hade sin...
Onsdagen den 15 mars noteras Hemcheck Sweden AB på Nasdaq First North Stockholm. Med en noteringskurs på 6kr per aktie innebär det ett börsvärde på 65,2 Mkr varav cirka 30 Mkr beräknas finnas i kassan...
Three Gates levererar igen med förvärvet av populärt FPS spel Offensive Combat, som hade 5 miljoner registrerade spelare. Lanceringen beräknas ske inom de närmaste månaderna under namnet Offensive Co...
ÅAC är idag mitt i en upphandling av kontrakt från ESA värd 50 miljoner kronor där är ett besked ska komma under våren. Förutom ESA avtalet har ÅAC över 250mkr i beställda produkter och tjänster men ä...
Jag är huvudägare i ett Börsnoterat Företag och vi behöver utföra en ekonomisk analys som blir accepterad av alla. Vad vi behöver är en Fundamental aktieanalys som utifrån bolagets redovisade vinst, o...
Igår noterades SARSYS på börsen och Bolaget är högintressant och extremt köpvärt till den låga värdering av endast 28 miljoner. Aktien omsattes igår till över 3 MSEK. Introduktionskursen var satt till...
Net Gaming kan vara börsens mest missförstådda och undervärderade bolag. I analysen nedan beskriver jag varför jag tror det finns en potential på 50-150 % under 6-12 månader och varför jag anser att r...
Nyheten att nanosatellitoperatören Sky & Space Global har valt GomSpace som hårdvaruleverantör för sin stora satellitkonstellation runt ekvatorn är en enorm milstolpe i GomSpace-caset och en game...