Spännande läge i USA, Kontigo Care
FDA i USA har undantagit flera alkoholläsare för godkännande, det förenklar för nya spännande företag att sälja.
FDA i USA har undantagit flera alkoholläsare för godkännande, det förenklar för nya spännande företag att sälja.
En av 2016 års raketer inom bioteknik - Oncology Venture - genomför just nu en nyemission. Kan det bli startskottet för en ny kursrusning uppåt om de får in hela kapitalet? Bolaget har mycket höga amb...
Myfc håller på med bränsleceller som de flesta vet men vad innebär verkligen den order de fått och vad kan vi förvänta oss av den?
För ett år sedan toppade Kopy Goldfields kurs på 2.24 kr, då hade kursen rusat över 200% sedan början av året, kan något liknande vara på gång 2017? Kopy goldfields senaste presentation skickar ut rät...
I väntans tider som vi befinner oss i så passade jag på att söka runt lite angående Taurus patent. Det tar sin tid men är ändå ganska enkelt då all info på EU och US Patent office är publik. Ni kan s...
Jag har tittat lite närmare på bolaget Chordate Medical Holding, CMH, som noterades härom veckan. I samband med noteringen handlades bolagets aktie ned med omkring 30% på oförklarliga grunder. Vad mot...
När jag kikade igenom caset Hemcheck hittade jag en hel del info om Hemolys.
Efter det senaste formidabla pm[1] som bolaget levererade och den korta uppdatering[2] jag då gjorde har jag funderat vidare kring informationen. I uppdateringen konstaterade jag att C...
Raybased är ett bolag som jag tror kan börja leverera under 2017. Har varit tyst en tid men idag kom största ordern någonsin för bolaget till ett sjukhus.
Enorama Pharma närmar sig nu en mångmiljardmarknad med sina nikotintuggummi. Inom 3 månader lämnar de in ansökan till Läkemedelsverket.