Fruktansvärda tider stundar!
Den som inte fattar att det är farliga tider på börsen måste väl ha vaknat upp i dag. Riksbanken sänker räntan med 1,75 procent. Vad händer XACT Bear går upp med 1,89 procent. XACT BULL går ned med...
Den som inte fattar att det är farliga tider på börsen måste väl ha vaknat upp i dag. Riksbanken sänker räntan med 1,75 procent. Vad händer XACT Bear går upp med 1,89 procent. XACT BULL går ned med...
Måste erkänna att jag gillar hans åsikter. I boken "Mitt liv med saab" från 1989. Två år efter han lämnat företaget föreutsåg Sten de problem som bilindustrin stog inför. Han ansåg att bara de bilindu...
Det finns många lågvärderade aktier på börsen nuförtiden. Huruvida det är köpläge eller inte för dessa beror på vilken tidhorisont man har och givetvis vad man tror om finanskriser och lågkonjuktur fr...
Har aldrig varit en riktig daytrader och kommer förmodligen aldrig bli en heller, men tänker göra ett litet försök under en månadsperiod. Tänker utföra en affär varje dag i storlekordningen 20 - 40 0...
Efter att nyemissionen avslutats har inget hänt med kursen. Trenden är något ner då det finns säljare som vill ur aktien och det är få köpare som vill betala mer än 1 kr och några ören. Hur länge kan...
Du är säkert döpt til Joakim Von A. Du är säkert född i de mest välsituerade av samhällen. Du är säkert tillhörande en familj som ägt & styrt och påverkat i århundraden. Men om du inte är allt som...
...not even cold november rain! Inte en börsnedgång heller! Jag avslutar veckan med några personliga reflektioner som har dykt upp under veckan. Jag måste dock börja med att hålla med alla tyckare s...
Trading Scenarios är en modellportfölj som styrs uteslutande av teknisk analys. Nedan kan du läsa om hur portföljen utvecklades under november. November månad fortsatte att präglas av den höga volati...
En stark balansräkning är alltid bra att ha under en lågkonjunktur då det uppenbaras gyllene tillväxtmöjligheter via förmånliga förvärv. Detta har gjort att industrikoncernen Duroc, som sitter med en...
De flesta som funderar kring bilindustrin i framtiden är ganska eniga om att elhybriden bara är ett övergångsskede till en renodlad elbiil. Elhybriderna blir för dyra eftersom de måste ha två drivkraf...