Min nyårskrönika
Jag lägger ett av mina bättre börsår på hyllan, men konstaterar samtidigt att ingenting egentligen blev som jag trodde. Inte trodde jag på ett nedställ på -42 % för ett år sedan. Hur blir då året som...
Jag lägger ett av mina bättre börsår på hyllan, men konstaterar samtidigt att ingenting egentligen blev som jag trodde. Inte trodde jag på ett nedställ på -42 % för ett år sedan. Hur blir då året som...
I finanskriser och lågkonjunkturens spår spirar kreativiteten. Den som tror att det enbart finns färdiga arbetsuppgifter och att det är meningen att vi skall dela dem tänker fel. Det är vi människor s...
Frågan är vad jag ska börja med nu..Oljeprisets utveckling den senaste tiden har varit jobbig för oss som äger oljebolag..Det är väl det minsta man kan säga..Dock är jag relativt positiv trots det låg...
iTrader för fram i sin välskrivna "vid-årets-slut-sammanfattning" en fråga om när det vänder och om det huruvida någonsin kommer att vända. (Se hans blogg "några tanker inför årsskiftet). Det är inte...
Snart lägger vi ett tungt börsår bakom oss och ser fram emot en minst lika tung början på 2009. Utan att bli alltför vågad kan man spå att arbetslösheten kommer att öka i början på 2009, ekonomin komm...
Vilken av dom två blir 2009 års vinnare ? Mitt svar är båda två. Karo Bio behöver inte analyseras vidare, se Redeyes senaste, utan jag konstaterar krasst att bolaget sitter i det man kallar vinnarhål...
Skall pensionen minska år 2010 för det svenska folket. Skall spärren slå till. Skall regeringen kunna åse hur svenskarnas pension minskar och därtill ett valår. Nu står det klart hur regeringen har f...
Vad händer med Uponor? Kursen flög igår och i skrivande stund är de upp 22,5 % sedan stängningen den 23/12. Volymen är inte enorm men faktiskt lite högre än tidigare. Inga nyheter vad jag ser? Framti...
Jag hoppas att alla har haft en trevlig och fridfull jul och kunnat njuta även om världens ekonomier verkar mer eller mindre braka samman och lågkonjunkturens djup inte verkar ha något slut. Två dagar...
H&M aktie har inte oväntat klarat 2008 betydligt bättre än börsen i övrigt. När det vänder uppåt får de nog svårare att hänga med.