Community posts

AstraZeneca

AN
anders51

0 comments

Har hållit ögonen på AZ ett tag och för mig ser den ut att sticka iväg åt något håll (hållpunkterna är ca 310 - 323 kr). Just nu är den upp kraftigt i USA, ca 4,70% medan börsen i övrigt är upp knappt...

Hoppsan! Gastrycket!

FL
flute

0 comments

Häromdagen nämnde jag gastvisten mellan Ryssland och Ukraina. Nu verkar det ha blivit allvarligt. Ryska Gazprom har sedan knappt en vecka stängt av gasleveranserna till Ukraina, som med sin mer eller...

Signaler inför 2009

FR
frefec

0 comments

Mångt har sagts och myket kommer sägas om 2009 och dess börsutveckling, men vad dom flesta verkar vara överens om är att ingen riktigt vet och även undertecknade hör till den skaran av människor. Men...

Epicept, aktien nära reaktion ?

KR
krax

0 comments

Aktien konsoliderar i ett intervall som blir mindre och mindre nu. Vi ser en tydlig stödnivå kring 5:- och ett huvudmotstånd kring 6:- vid det övre bollingerbandet. Ett genombrott av 6:- kommer trolig...

Ekonomi-ekot i radio

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

I morgon trettondagen klockan 16.30 (6/1 2009) sänds ett längre ekonomi-eko (45 minuter) som leds av ekonomijournalisten Brita-Lena Ekström. Medverkande är finansmannen Robert Weil som väl var först...

2008 - domedagsprofeternas år!

IT
itrader

0 comments

Såhär med fem dagars perspektiv på 2008 kan man redan konstatera att domedagsprofeterna fick sin revansch under fjolåret. Vissa har predikat dramatiska kursnedgångar i flera år och ifjol fick de rätt....

Börsen vecka 2

EV
evilsteff

0 comments

Det blev en rivstart på det nya året och efter en paus under andra halvan av december ser nästa uppgångsfas ut att ha startat. Första veckografen visar OMXS30 i ett större perspektiv och MACD-indika...

Gissningar om 2009 (del 1)

FL
flute

0 comments

Eftersom andra gör det får väl jag också göra det. En summering av trender som jag ser komma under det nya kalenderåret och lite gissningar om vad som kan hända. Det är tyvärr ingen munter lista Vol...