Spanien + AAA = inte sant
Som en memo för min egen skull vill jag här bara kort påpeka att i måndags nedgraderades Spanien av Standard & Poor?s från dess AAA piedestal (som första EU-land)! Vad kan jag säga, jag är inte di...
Som en memo för min egen skull vill jag här bara kort påpeka att i måndags nedgraderades Spanien av Standard & Poor?s från dess AAA piedestal (som första EU-land)! Vad kan jag säga, jag är inte di...
Jag analyserade Proact för 10 månader sedan och aktiekursen har inte rört sig ur fläcken . Ja, några ören då kanske.. Proact är ett av mina absoluta favoritbolag och det tillhör utan tvekan ett av bör...
Snabba svar på mina frågor! I en artikel i FT häromdagen ...Morgan Stanley talks with Citi suggest a focus on the wealthy... betonas just hur Morgan Stanley ...is more interested in rich individual...
Det var mycket starkt gjort av Ericsson att släppa ut sin fjärde kvartalsrapport en vecka tidigare. I de senaste dagarna har många analytiker sänkt sina pessimimistiska rekommendationer för aktien. De...
Denna morgon vaknade vi upp till en ny värld, enligt Obamas segertal i november. "A new dawn in American leadership" som han sade. Det var länge sedan man såg en hel värld hänförd av en tillträdande a...
Idag är den stora dagen då USAs nyvalde president Barack Hussein Obama svor presidenteden med allt sedvanligt firande runt omkring. Det finns oerhört stora förhoppningar runt den nye presidenten, både...
Ytterligare ett par % av Sveriges befolkning kommer sannolikt att förlora jobbet under innevarande året. Det är tragiskt och kan skapa både ekonomiska och personliga problem för de drabbade. Även småf...
Olja som investering är ett kärt ämne här på Redeye med några verkligt kunniga skribenter som höjer diskussionsnivån. På senare tid har konsekvensen av värdering enligt kassaflödesmodell framhållits r...
Stockpicker skriver i en kort analys att Pearl exploration har i det närmaste en "osannolik potential" med intressanta tillgångar och världens kanske mest kompetenta ledningsgrupp inom tungolja. Remi...
Rautaruukki vinstvarnade igår. Omsättningen (2008) kommer att bli aningen högre än 2007 men vinsten kommer att bli lägre. December har kännetecknats av en dramatisk försvagning och kostnaderna hinner...