Community posts

Epicept NP-1 resultat.

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Epicept redovisar positiva resultat för sin salva mot smärta vid bältros vid sin Fas 2b studie. studien har uppfyllt sina primära mål och visade en gynnsam säkerhetsprofil jämfört med gabapentin. Data...

Respiratorius kräver uppmärksamhet

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Yxhugg har förtjänstfull presenterat företaget Respiratorius. Jag tackar Yxhugg för hans blogg. Den ispirerade mig att också berätta vad jag vet om detta företag. Jag var för två veckor sedan på en pr...

Respiratorius AB - läkemedelsaktie

YX
yxhugg

0 comments

Respiratorius AB aviserar en börsnotering, mycket lägligt. Läkemedelsaktier är vanligen konjunkturoberoende, och när de dessutom har en lättbegriplig affärsidé kan det vara värt att syna prospektet li...

Lönsam verklighetsflykt

TO
Tomas Otterbeck

0 comments

Finanskris och lågkonjunktur. Ack, man längtar efter bättre tider. Det finns dock en bransch som faktiskt visade tillväxt förra året, där det tillsynes blir bättre tider för vardera år. Jag talar om t...

Odell jagar pengar till bankerna

FL
flute

0 comments

Häromdagen rapporterade DN att finansmarknadsminister Mats Odell ska jaga pengar åt de svenska bankerna i \"de rika oljestaterna vid Persiska viken\". \"Om ett par veckor bär det av till F...

Free lunch

TJ
tjocksteffe

0 comments

Det är intressant att det alltid är alla (stor)investerare som påminner världen om att det inte finns något som free lunches. Ofta beskrivs det i samband med att någon stackare inte har insett att en...

Kanon KONE

IT
itrader

0 comments

Kone presenterade en kanonrapport i fredags. Omsättning, resultat och orderbok var bättre väntat och framförallt bättre än ifjol, även om man tar hänsyn till deras böter för kartellverksamheten under...

Pfizer bud på Wyeth?

DF
dfe1b9810e10

0 comments

Enligt Bloomberg är ett bud från läkemedelsjätten Pfizer nära förestående på Wyeth. Ett bud som enligt uppgifter till Bloomberg väntas ligga på 68 miljarder dollar eller 50,19 dollar per aktie och som...