Community posts

Politisk enighet mot pensionskrisen?

FL
flute

0 comments

I förra veckan sade regeringen att den vill få med sig socialdemokraterna i något slags åtgärder mot sänkta pensioner. Det allmänna pensionssystemets broms kommer att slå till och nu får man tydligen...

Pyramidering - varning

YX
yxhugg

0 comments

Upp som en sol, ned som en pannkaka. Jag blev idag påmind om hur det kan gå för den som pyramiderar: När man "pyramiderar" då belånar man aktieportföljen så mycket som möjligt, stiger vinsterna så ök...

SKF: trendvändning på börsen

JA
jakob

0 comments

Tisdagens OMXS30 (även OMXSPI) visade vid stängning på en mycket ovanlig formation, en sk Dragonfly. Detta kan vara ett tecken på en trendvändning på börsen. (Detta är en teknisk analys)

Vinstvarning att vänta...

FI
five88888

0 comments

Nedskrivningar är att vänta i Benchmark Oil & Gas.... Allt annat vore förvånade... Bolagets svaga finansieringssituation men framförallt det lägre olje och gas priset måste tvinga fram nedskrivni...

200 kr om dagen - dag 1

DO
dojch

0 comments

Jag tänkte jag skulle försöka mig på att tjäna 200 kr om dagen och dokumentera det hela här, så som frefec har gjort! Frefecs "en om dagen" har varit väldigt intressant och jag har följt hans blogg m...

Funcom

BE
bellatore

0 comments

Skriver ihop en liten snabb blogg på ett aktietips om denna norska datorspelstillverkare, Funcom. Den handlas på norska OB Match och har ett börsvärde i dag på kurs 3,80 NOK kring 200M NOK (ca 238M SE...

Starbreeze - Riddick

FR
frefec

0 comments

Lanseringen av Starbreeze nya spel närmar sig med stormsteg och förväntas släppas tidigt i april ut på marknaden. Förut i mina analyser och spekulationer kring Riddick har jag trott att "Assault on Da...

För sent med euron

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

I dag föreslår en forskningsgrupp att "nu" är det lämpligt att Sverige går med i euro-samarbetet. Tio år efter starten av den europeiska valutan vill Sverige var med. Då har vi tappat fyrtio procent...

Starka Getinge

IT
itrader

0 comments

Getinge rapporterade att bra resultat igår. Omsättningen ökade 25 % jämfört med ifjol och resultatet ökade med 18 %! Det var t.o.m. bättre än de officiella förväntningarna. Utdelningen föreslås till 2...