Kommer ni håg ?Köp inte
Aktar för banker(SE-swed bank) (2008-07-21) Detta är största risken banker står i framtiden ,när det bullan för bostad markand spricker snart.vi har sett bank rapport vilket många tycker det var bätt...
Aktar för banker(SE-swed bank) (2008-07-21) Detta är största risken banker står i framtiden ,när det bullan för bostad markand spricker snart.vi har sett bank rapport vilket många tycker det var bätt...
Idag meddelar bolaget Guideline att en företrädesemssion för befintliga aktieägare skall genomföras. Jag har själv släppt bevakningen av företaget sedan en tid tillbaka, men skulle vilja ge mina synpu...
Sverige och Danmark har tagit olika vägar vad gäller sina valutor. Båda länderna har som bekant kronor och har inte gått över till euron. Medan den danska kronan är kopplad till euron genom den europe...
Under dagen har två intressanta bloggar kring aktievärdering publicerats här på redeye.se. Jag skulle nedan vilja redogöra för min syn på saken, ur vad den generella massan här inne skulle kalla lekma...
Efter att fått lite konstruktiv kritik igår så gör jag om lite i min blogg :) Eftersom jag ligger långt och tungt i Karo Bio och även lite i Epicept blir det ofta så att jag tradar med dessa eftersom...
Active Biotech står på tröskeln till genombrott på börsen. Tio nyhetshändelser, s.k. triggers i närtid kommer bana väg för detta genombrott. Om endast hälften av dessa triggers faller väl ut, så komme...
Ganska intressanta meningar som kommuniceras via den senaste pressreleasen från bolaget; "AlphaHelix strategi är att försöka attrahera en samarbetspartner med en global försäljnings- och serviceorgan...
Jag är ganska grön inom teknisk analys och har lite funderingar kring TA, rätta mig gärna om det jag funderar över är fel. Teknisk analys tittar på hur aktien har utvecklats historiskt och på lite ol...
Det är lockande som Oskar Fredrik Renvall gör att lägga ihop en massa parametrar och så få fram att en aktie är undervärderad. Se hans blogg "Hur ska man värdera aktier?". Men en aktie är aldrig unde...
Trots bra ISM-statistik från USA som visar att nedgången har avtagits men marknaden oroar sig fortfarande. Tittar man på tidigare recessioner se enligt bloggaren evilsteffs TA-analys. Det är mycket in...