Community posts

Kommer ni håg ?Köp inte

19
19ac066973ee

0 comments

Aktar för banker(SE-swed bank) (2008-07-21) Detta är största risken banker står i framtiden ,när det bullan för bostad markand spricker snart.vi har sett bank rapport vilket många tycker det var bätt...

Nyemission i Guideline Oil

FR
frefec

0 comments

Idag meddelar bolaget Guideline att en företrädesemssion för befintliga aktieägare skall genomföras. Jag har själv släppt bevakningen av företaget sedan en tid tillbaka, men skulle vilja ge mina synpu...

Aktievärdering - Av Svensson & marknaden

SI
siegel

0 comments

Under dagen har två intressanta bloggar kring aktievärdering publicerats här på redeye.se. Jag skulle nedan vilja redogöra för min syn på saken, ur vad den generella massan här inne skulle kalla lekma...

200 kr om dagen - dag 6

DO
dojch

0 comments

Efter att fått lite konstruktiv kritik igår så gör jag om lite i min blogg :) Eftersom jag ligger långt och tungt i Karo Bio och även lite i Epicept blir det ofta så att jag tradar med dessa eftersom...

Alphahelix, reflektion..

KR
krax

0 comments

Ganska intressanta meningar som kommuniceras via den senaste pressreleasen från bolaget; "AlphaHelix strategi är att försöka attrahera en samarbetspartner med en global försäljnings- och serviceorgan...

Angående teknisk analys

TJ
tjocksteffe

0 comments

Jag är ganska grön inom teknisk analys och har lite funderingar kring TA, rätta mig gärna om det jag funderar över är fel. Teknisk analys tittar på hur aktien har utvecklats historiskt och på lite ol...

En akties värde

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Det är lockande som Oskar Fredrik Renvall gör att lägga ihop en massa parametrar och så få fram att en aktie är undervärderad. Se hans blogg "Hur ska man värdera aktier?". Men en aktie är aldrig unde...

Hur ska man värdera aktier?

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Trots bra ISM-statistik från USA som visar att nedgången har avtagits men marknaden oroar sig fortfarande. Tittar man på tidigare recessioner se enligt bloggaren evilsteffs TA-analys. Det är mycket in...