Post entry

200 kr om dagen - dag 6

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Efter att fått lite konstruktiv kritik igår så gör jag om lite i min blogg :)

Eftersom jag ligger långt och tungt i Karo Bio och även lite i Epicept blir det ofta så att jag tradar med dessa eftersom jag har ganska bra koll på motstånd och stöd och så vidare.

Jag ska dock börja vidga mina vyer för mera intressanta daytrading aktier.

EPCT - Köpte - 2000 - 7,10 kr

EPCT - Sålde - 2000 - 7,25 kr

EPCT - Summa: 260 kr

När Epicept föll i den inledande handeln väntade jag ett tag tills jag förstod att 7,10 var ett bra stöd som skulle hålla iaf för en liten uppgång och jag hann precis med att köpa när den vände uppåt.

Jag sålde på 7,25 eftersom den stod och vägde där ett tag och när den står och väger så säljer jag hellre än att vänta och se. Ibland så går det uppåt och ibland nedåt. Denna gången vände det uppåt och jag missade den.

KARO - Köpte - 1100 - 12,15 kr

KARO - Sålde - 1100 - 12,15 kr

KARO - Summa: - 40 kr

12,15 såg ut att vara ett bra stöd men direkt när jag la ordern så förstod jag att jag skulle ha väntat lite till. Min första tanke var att vänta på att den skulle gå ner mot 12,10 men jag var lite för ivrig. När den sedan bara orkade upp till 12,20 väldigt snabbt fick jag inte igenom säljordern som låg på 12,20, så tillslut bestämde jag mig för att sälja på 12,15.

EPCT - Köpte - 1100 - 7,05 kr

EPCT - Sålde - 1100 - 7,15 kr

EPCT - Summa: 85 kr

När Epicept sedan föll ner igen så tänkte jag först köpa på 7,10 men väntade lite och såg min chans när den hamnade på 7,05, den gick ända ner till 7,0 men det var nog inte så många som fick igenom sin order just där. Även denna gången gick den upp snabbt till 7,20 men fick inte igenom ordern där så jag bestämde mig för att sälja på 7,15.

EPCT - Köpte - 2000 - 7,20 kr

EPCT - Sålde - 2000 - 7,15 kr

EPCT - Summa: - 140 kr

När jag kollar på denna affären i efterhand så borde jag ha haft mera is i magen och väntat men eftersom kursen rörde sig mellan 7,05 - 7,15 kände jag att den fanns risk för att den skulle rasa ytterligare och jag tog chansen när den hamnade på 7,15. Detta var ett dåligt köp från början och där lärde jag mig något iaf.

Summa för dag 6: 165 kr

Mål efter 6 dagar: 1 200 kr

Summa efter 6 dagar: 1 270 kr

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?