Varför en analytiker inte blir rik!
I bland läser man något mycket inspirerande på Redeye. Det är sådan stimulering man behöver. När Nejab i dag skrev om "oraklet" Charles Nesser i en blogg så var det värdefull för mig. Det fick mig at...
I bland läser man något mycket inspirerande på Redeye. Det är sådan stimulering man behöver. När Nejab i dag skrev om "oraklet" Charles Nesser i en blogg så var det värdefull för mig. Det fick mig at...
Barrunda med grabbarna, middag med flickvännen och hennes kompisar eller helt enkelt en lugn hemmakväll med lite troget nötande av någon underbar tv-serie? Det är frågan. Det sägs att livet är fullt a...
Charles Nenner. Känner någon till denne man? Förmodligen är det inte många. Jag har läst om honom en del och har även följt en del intervjuer med honom de senaste månaderna utan att för den delen tro...
Jag får lov att hålla med Nasdack när han menar på att det har byggts upp en bubbla i.o.m fredagens tjurrusning med en uppgång på hela 4,2 %. Börsen kommer att få ett kraftigt bakrus av detta. Jag sat...
Stimulanspaket klart och börsen har redan tagit ut det i förskott. Nu blev paketet lägre än väntat. Om vi jämför med förra stimulanspaketet 2008-10-03 så ser vi hur Dow Jones tappade från 10325 till...
Trots reckord lågt oljepris fortsätter kampen om oljan. Hur är det mjöligt när det enligt visa olja ska ta slut eller bli värdelös. För att förstå det tar jag med en berättelse från Svante Karlsson vi...
Att hålla känslorna borta när man handlar i aktier är viktigt. Jag har kämpat med detta länge nu, under hela finanskrisen. När det gäller Redbet så snurrar det så mycket tankar i huvudet. Jag får dagl...
Kan ett IT-bolag med programutveckling och tillhörande konsultverksamhet, vara något? Med viss tvekan, ja!
Inläggen denna vecka på Redeya har stigit till antalet med 50 procent. Jag tror det är dags att återigen atualisera Yxhugg-index. Jag hänvisar till blogg frå 15 september. Nytt index 2008-09-15 Ja...
FishNChips går samman med Stingbet och bildar därigenom ett större och starkare spelbolag. Tillväxt är nyckelordet. Dels genom konsolidering, men även på egen hand. Notering sker på aktietorget under...