Community posts

Börsen och ekonomisk statistik del 2

EV
evilsteff

0 comments

Som jag skrivit tidigare så är merparten av makrostatistiken som presenteras bakåtblickande och därmed laggande indikatorer. Börsen kan däremot ses som en diskonteringsmekanism och är därför en av de...

Badrum och tapeter

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Xhugg har skrivit analys av Svedbergs i Dalsjöfors. Det är ju en i realiteten familjeägd fabrik som under alla år visat fin framgång under karismatisk ledare och huvudägare. Hur en badrumstillverkare...

Vilka är pessimister?

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Det går som bekant att se på hemsidan www.xact.se hur optimistiska respektive pessimistiska handlare (med kunder) som finns på Stockholms-börsen. XACT Bull 42 procent XACT Bear 58 procent Det är...

Långsiktighet gör dig rik?

RE
redaktionen

0 comments

Man brukar säga att långsiktighet är den bästa investeringsfilosofin. Men är det verkligen så? I dagens marknadsklimat är det snarare ”TIMING” som leder till den stora värdeutvecklingen. Den långsikti...

Daytradingtrösklar

YX
yxhugg

0 comments

Daytrading trösklar. På ytan verkar det enkelt. Man köper när det är billigt och säljer en stund senare när någon vill betala mera för aktierna. I praktiken har det dock visat sig svårt för de flest...

Kurser i daytrading

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Kalles farsas artiklar om sin daytrading för Redeye för bloggandet till högre höjder. Toppen och njutbart och framför allt insikt i en värld där de flesta av oss ej är i eller har talang för, handelsp...

Daytrading forts.....

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

När du har tagit fram dom för stunden intressanta tradingaktierna och är beredd att göra en trade så är tajming A och O i handeln. Gå på säljaren och sälj till köparen gäller fortfarande, men när ska...

Vad är tillräckligt?

IT
itrader

0 comments

Den efterlängtade och omtalade amerikanska stimulansplanen har inte presenterats ännu, men det har inte hindrat debatten! Det förs fram många åsikter om att den kostar för mycket, medan andra menar at...

OMXS30 10 februari

EV
evilsteff

0 comments

OMX har nu tagit sig upp till övre delen av konsolideringen och det är läge att börja bli lite försiktig. Som jag skrev i föregående inlägg siktar jag på att det kommer bryta upp från konsolideringen,...