Community posts

Slut på privat snurrande

TJ
tjocksteffe

0 comments

För ett tag sedan skrev jag i min blogg om att investmentbolagen skulle göra mindre vinster till följd av ny skattelagstiftning. Nu ser det ut som att man inte längre kan göra liknande typer av snurro...

Q-Med

8F
8f60c72c035e

0 comments

Idag kom Q-Med med sin Q4. Ingen överraskning att man skulle redovisa minusresultat, inte heller att EO-poster skulle vara abnormnt stora, tyvärr räknade inte konsensus med detta. Här var jag väl för...

The Dumbest generation

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Internet gör oss dumma, säger Antropologen Katarina Graffman. Jag kände på mig att det var något skumt med datorn. Förrädiska virus som letar sig in i hjärnan via tangenterna . Hon hänvisar bl.a till...

Presidents Day

EV
evilsteff

0 comments

Måndag 18 februari är börserna i USA stängt med anledning av Presidents Day vilket infaller den tredje måndagen i februari varje år. Grafen ovan visar avkastningen för OMXS30 handelsdagen före samt sj...

Konsekvenserna av rymdkrockar

FL
flute

0 comments

Jag läser idag att en rysk och en amerikansk satellit krockat 80 mil över jordens yta. Det var inte helt oväntat att något sådant skulle hända förr eller senare. Det finns idag massor med objekt som l...