Av Sveriges tio rikaste har hälften tjänat pengarna själva
Ingen av Sveriges tio rikaste kvinnor har tjänat ihop pengarna själv. Av Sveriges rikaste män är det hälften som är enastående entreprenörer, otroligt duktiga människor.
Ingen av Sveriges tio rikaste kvinnor har tjänat ihop pengarna själv. Av Sveriges rikaste män är det hälften som är enastående entreprenörer, otroligt duktiga människor.
Angående bolagets planerade fas 2-studie avseende hjärntrauma (TBI = Traumatic Brain Injury) kan man spekulera om NeuroVive kommer att fokusera på att dosera NeuroSTAT genom kontinuerlig infusion en v...
Hösten är här och hur komme börsen reagera på tidens skifte.
Ibland tar det bara lite mer tid. Bloggen från januari hade rubriken "BEVAKA PILUM" Idag meddelas flera ordrar vilka tillsammans överstiger hela börsvärdet. Fint lyft i portföljen men mer är sannolikt...
Redeye har samlat ihop gräddan av den svenska bettingsektorn och bjuder upp till diskussion kring den pågående konsoliderningen. Följ eventet och hitta morgondagens kursvinnare.
Karo Bio är i dagsläget en pressad aktie. Även om trenden är fallande talar läget för kortsiktigt köp.
Stockholmsbörsen väntas inleda veckan i positivt territorium med stöd av kursuppgångar i USA i fredags, samt ledande amerikanska terminer på plus.
Jag letar ständigt nya intressanta bolag med stor potential, huvudsakligen inom medicinteknik, bioteknik och då oftast inom det område jag har mest erfarenhet av - cancerbehandlingar och olika metoder...
Skulle man ta fram startelvan på Stockholmsbörsen så hade innermittfältaren hetat Pricer: Teknisk, rutinerad, snabb och ca 27 år (för er som inte kan fotboll så har han sina tre bästa år framför sig)....
Som nybörjare här på bloggen, vet jag inte riktigt vad jag skall skriva om. Man kan väl kalla mig för "Lillstinsen", vad gäller placeringsfilosofi. Detta hindrar ju varken mig eller originalstinsen Le...