Små rörelser inledningsvis
Stockholmsbörsen väntas öppna utan några större rörelser i väntan på reaktionerna i USA på valresultatet och besked från Federal reserve. Visst stöd kommer från Asien där sentimentet är starkt.
Stockholmsbörsen väntas öppna utan några större rörelser i väntan på reaktionerna i USA på valresultatet och besked från Federal reserve. Visst stöd kommer från Asien där sentimentet är starkt.
Läste Ture Tratts blogg om att man skulle köpa tråkiga o osexiga aktier . Vill tipsa om dignitana det måste vara den perfekta aktien då mer osexigt kan det inte bli kan tipsa om deras hemsida där kan...
MEDIA: REKLAMINTÄKTER +15% 3 KV 2010, (Direkt) 2010-11-02 11:12 (Tillägg: från fjärde stycket) STOCKHOLM (Direkt) Medieföretagens reklamintäkter ökade med nära 15 procent under tredje kvartalet 2010,...
Kort kommentar Q3 Att döma av kursreaktionen verkar någon (ENS) felaktigt trott på mirakel redan under q3.(Eller så är säljaren i akut behov av pengar). För undertecknad var rapporten som väntat ett s...
Finansinspektionen Jag rekommenderar FI att noga studera den artikel i Realtid.se som skrevs strax efter min anmälan blev känd : http://www.realtid.se/ArticlePages/201011/01/20101101135109_Realt...
Sedan skribenten Ducchis analys om det lilla rekryteringsföretaget Towork (noterat på Aktietorget under kortnamn Towo) för ca 1 år sedan har det varit väldigt tyst. Jag själv har inte haft någon störr...
Stockholmsbörsen väntas inleda tisdagen i sidled till svagt nedåt då ingen tydlig riktning indikeras från Asien samt att ledande europeiska terminer noteras kring oförändrade nivåer.
Jag blev lite nyfiken på vad skillnaden mellan dessa preparat var så jag skrev och frågade Diamyd, här kommer svaret: "Tack för ditt mail och ditt intresse för Diamyd! Det är svårt att svara kort på...
På din första fråga fanns den informationen som du säger i "Tilläggsinformation" eller "Fact book". Den informationen är frivillig för bolagen. Det innebär att den inte regleras i t.ex. Årsredovisning...
Aktien gick upp 8 procent på rapporten. Dock är aktien rejält nedtryckt efter besvikelsen under Q2 med rejäla avskrivningar. Valutree rapporterar följande i rapporten. Jämför med remium estimaten vil...