Community posts

Black Earth Farming!

JO
joukot

0 comments

Hej Ser ut som många följer (Gillar BEF)! Tänkte skriva en TA på aktien! Som ni sr så visar BEF positiva tecken MultiOpt modellen (som är den modell som har visat sig vara den bästa för BEF) ger k...

RakaKurvan

JO
joukot

0 comments

Hej Igen Tänkte uppdatera er om min "tråkiga" portfölj Rakakurvan Denna vecka har den gått upp med 2,3% (OMX Sth PI har gått upp med 0,7%). Stjänorna i postföljen är Bilia, SKF, SAGAX och Autoliv....

DORO

68
68fc5e402e77

0 comments

Rörelseresultatet är urstarkt men det finns en post i rapporten som jag ställer mig frågande till - Finansnettot på -13.1 mkr raderar ut hela vinsten. Man förklarar inte varför det är så stort, sedan...

Avvakta Drillcon - märkligt!

10
10d406c468d6

0 comments

Börsveckan vill att läsarna skall avvakta med Drillcon. Gruvbolagens försäljningstillväxt ser ut att vara bland de bästa i klassen på Stockholmsbörsens inför 2011. (Lundin mIning 31% 2011). Ett avvak...

Öppning kring nollan

RE
redaktionen

0 comments

Stockholmsbörsen väntas öppna kring oförändrade nivåer till svagt nedåt med press från Asienbörserna och ledande amerikanska terminer som pekar svagt nedåt.

Epicept - Q3 Bättre av växlingskurser

PF
pfenix

0 comments

Nu på morgonen kom Epicepts rapport in och enligt mig är den sämmre än väntat. Nedan visas de senaste 3 kvartalen rapporterade. Vi kan se att "loss from operations" har i princip varit konstant und...

SENSODETECT - 500% UPPSIDA

DA
danithedog

0 comments

I Smallcaps analys från i Maj hade man riktkurs på 96-150 SEK/aktie beroende på vilken värderingsmodell som använts det ger 100-200% uppsida från dagens stängningskurs 44 SEK. Bör tilläggas att man i...

Lite om mina aktieval.

KE
kent7711

0 comments

Hej! Tänkte blogga lite om mig själv och mina val av aktier. Det hela började med att jag för många år sedan köpte fyra hundra aktier i Telia när aktien noterades på stockholmsbörsen. Telia gick upp...