BEF SDB kan vara läge ta hem vinsten.
Jag skrev om BEF för några veckor sedan att det såg ut som ett solklart köpläge på 19,50 där Öhman damsög alla aktier. Nu har vi nått 24 kr och värderingen börjar bli lite ansträngd på de siffror vi h...
Jag skrev om BEF för några veckor sedan att det såg ut som ett solklart köpläge på 19,50 där Öhman damsög alla aktier. Nu har vi nått 24 kr och värderingen börjar bli lite ansträngd på de siffror vi h...
Mitt första och hittills enda GULDCASE..En 10.000 -taggare som kan bli den första aktien att resa hela vägen till Jupiter..Snacka om att ta i så man spricker :) Det händer en hel del kring det Kanade...
Har inte tid att skriva så mycket här nu, men känner mig ändå manad att slänga in några ord. Hela Northland Resources produktion är nu uppköpt. Från PM: " Northland is pleased to announce the conclu...
Efter den starka uppgången i september blev oktober en månad med sidledes utveckling. Under september bröt OMXS30-index över motståndet vid ca 1070 punkter vilket var ett styrketecken och vi räknade d...
Stocholmsbörsen förväntas inleda dagen försiktigt. Press kommer från ledande amerikanska terminer och de asiatiska börserna, medan den minskade oron över Irlands finanser och europeiska terminer ger s...
Hej på er alla glada! Ja för snart är det ju jul, inte så där jättelänge kvar i alla fall. Jag sålde mina aktier i Alliance Oil för 105,10kr för att lägga in pengarna i Husqvarna B, detta var lite av...
Efter att ha läst DaniTheDogs blogg imorse om hans strategi att satsa enbart på småbolag blev jag inspirerad till att skriva om mina egna små pärlor i portföljen. Dessutom har porföljen gått som ett s...
Därför är NeuroVive grovt felvärderat och "måste" uppvärderas mycket mer framöver : De första styckena av målkurskalkylen avseende transplantation och TBI, där främst TBI dvs NeuroVives "traditionell...
Tycker att diskussionen på vissa forum angående värderingen är intressant. Om man jämför SensoDetect (värde ca 160 Mkr) med till exempel ett bioteknik företag, i utvecklingsfas, som ofta värderas til...
Årets första smällkaramell ! En potentiell 1000-taggare, skrev jag då... I januari i år så gjorde jag en analys på ShaMaran Petroleum, och gav den köprek med mycket hög potential och hög risk..Ett si...