We Rock
Jag har aktien WeSC som är noterat på onoterade listan. Köpte in aktien på 51kr första gången i maj innevarande år. Köpte först in mig på en chanspost på rekomendation för att ha en anledning att läsa...
Jag har aktien WeSC som är noterat på onoterade listan. Köpte in aktien på 51kr första gången i maj innevarande år. Köpte först in mig på en chanspost på rekomendation för att ha en anledning att läsa...
Nyss så skulle börserna krascha och jorden gå under. Nu är domedagsprofeterna tillbaka under sina stenar och det är tyst... De sitter väl och räknar på förlustavdragen...;-) Det blir säkert volatilt...
På många dess sätt. Rundad jämt i veckan, nya all time high i portföljen och livet leker. Det kan inte bli så mycket bättre. Guideline har nu stabiliserats kring 21,- och jag undrar i mitt stilla sin...
"Hej Victor, Saxat från Halvarsson på BS (Detta stämmer väl med min mailkontakt med Pia. Tycker att nedanstående text ger hopp om framtiden): Tack för ditt mail och dina synpunkter. Vi har haft en he...
När jag var ute på en promenad med min hund tänkte jag på Hennes Maurtiz. De har lyckats mycket bra med både resultat och marginal, och fortsätter att övertyga marknaden med positiva toner. HM har fo...
Jag har roat mig lite med miniräknaren och jämfört H&M med två av mina portföljbolag Björn Borg och Odd Molly. HM är ett fantastiskt bolag verkligen välskött men har nu kommit upp i en sådan stor...
Så kom då beskedet om Rapinyl. EMEAs decentraliserade beslutsorgan (DCP) kunde inte enas då fyra av de tjugofem länderna motsatte sig ett godkännande. Eftersom beslutet måste vara enhälligt behöver ma...
Imorse vaknade jag med en smärta, nerven sitter i kläm i nacken. Jag tror det beror på att jag sitter i fel läge och skriver med armar utan stöd. Jag får analysera ergonomi lite närmare istället för a...
För bara några dagar sedan var aktiemarknaden väldigt volatil. Larmrapporterna duggade tätt från diverse banker som inte var likvida (deras kunder med låg betalningsförmåga kunde inte betala tillbaka...
Här kommer en uppföljning på mitt bloggtidigare inlägg idag. En mycket positiv nyhet för NSP är att det nu är klart att arbetsgivaravgifterna sänks ordentligt vilket är oerhört gynnsamt för företaget...