Tack!
Tack för vänliga ord på bloggen av bla. Xavi och Henk. Kul grej också att höra att mina skriverier hörts diskuterats på en restaurang i Varberg...;-) Anledningen till att jag skriver är för att det är...
Tack för vänliga ord på bloggen av bla. Xavi och Henk. Kul grej också att höra att mina skriverier hörts diskuterats på en restaurang i Varberg...;-) Anledningen till att jag skriver är för att det är...
Den här veckan kommer börserna att styras av viktiga statistik. Blant annat ett antal nationella inköpschefsindex som ska ge indikatorer på humöret i näringslivet, och på fredag kommer en viktig stati...
Nordic Service Partners - NSP är ett mycket intressant bolag med hög tillväxt och god lönsamhet jämfört med konkurrenter. Dessutom relativt konjunkturokänsligt då folk kommer käka billig snabbmat även...
Och börsen öppnar snart. Det kommer bli en spännande vecka med mycket på agendan. Under helgen har jag lyssnat igenom både framställningar från Tesco som har ett samarbete med Guideline och även försö...
Godmorgon! Hoppas att ni har haft en härlig helg. Välbehövligt för själen! Förra veckan var det Nordea som handlades upp pga SEB:s intresse för banken. Ett bud från SEB lyfter bankssektorn. Nu lägge...
Ja då har det varit helg och en ny börsvecka ligger framför våra fötter. Börsturbulensen (den mest akuta) verkar ha avtagit ävena att det säkerligen i framgent kommer att komma larmrapporter från USA...
...i ett par bolag i fredags och idag. Blev mycket glad när jag såg en av de andra skribenterna här gjort analys på det aktuella bolaget och kommit till exakt samma slutsats som mig. Vilket bolaget...
När jag läser inlägg på allehanda börssnack, eller "snick snack" som jag och min far brukar kalla det, blir jag bedrövad över kvalitén på många av inläggen. Det är omvartannat ett haussande eller ett...
Ja du Sigge du är känd i vida kretsar. En kompis som skriver på BS ringde till mig idag. Han hade idag varit och käkat lunch på en thairestaurang i Varberg och hörde helt plötsligt att tre killar som...
Ja jag skrev och gav lite information kring We Rock AB igår (har inte sett att någon härinne är intresserad av bolaget men hoppas att jag kan göra någon intresserad). Glömde tillägga att företaget slä...