Community posts

Björn Borg och Englandsintresset

XA
xavi

0 comments

Noterar att Deutsche Bank i London i dag igen är störst på köpsidan. Jag har, som jag skrev igår, också fått indikationer på att man i England uppmärksamhat aktien. Det är rätt stora mängder aktier s...

Elekta: begränsad nedsida

84
847b946a87c0

0 comments

Det är många faktorer som nu begränsar nedsidan i Elektas kurs. Anvädaranalytiker Daniel Özer tror att Elektas finansiella mål kan uppnås och tror att detta kommer inprisas i kursen.

Tisdagsbörsen och lite fotboll

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Öresunds rapport var som vanligt bra och innehöll inga överraskningar. Investmenbolaget handlas nära sitte eget substansvärde och jag ser inget direkt anledning att kasta sig över aktien denna vecka....

Stolt ålänning

FA
fa708529f422

0 comments

Som ålänning är jag rätt stolt. Framförallt för att det går så bra för åländska företag. Det hela började i söndags när jag satt på Ålands egen nationalarena WHA och såg toppmatchen i fotboll mellan I...

.. Mer än en höstdag

84
847b946a87c0

0 comments

Inte är det bara en sen kväll i höstmörkret, det är även en sen kväll i höstmörkret med betsson och björn borg i hamn. Efter en desperat research av dessa bolag har jag valt att tanka på ordentligt i...

En höstdag

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Måndagen var en fantastisk fin höstdag här i Stockholmstrakten. Jag är glad att jag lämnade tangenbordet och var ute och gick i skogen istället. Förmodligen har jag missat en massa intressant informat...

Betsson + ATH

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Betssons har genom tidigare dåliga erfarenheter lärt sig att det är ingen idé att köra marknadsföringsinsatser på sommaren när spelet minskar till förmån för andra aktiviteter. Jag noterade att Unibet...

Några tankar om risk....

HE
henk

0 comments

Innan år 2000 reflekterade jag inte över begreppet risk, jag letade bara företag som skulle bli 2000-talets vinnare. Gärna små förhoppningsbolag som skulle växa till framtidens dominanter. Företag som...

Angående Odd Molly

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Läste Urban Ekelunds krönika om Odd Molly. Det är en intressant krönika. Jag gillar hans krönika även om jag blev lite förvånad över hans positiva syn på Odd Molly. Det finns två sidor av ett mynt. M...