Fredagens statistik & byggsektorn
Detaljhandelsförsäljningen i USA var bra! O,6 procent upp i september mot förväntat 0,2 procent. Inga tecken på svacka vad det gäller amrisarnas konsumtion således. Samtidigt kom statistik över produ...
Detaljhandelsförsäljningen i USA var bra! O,6 procent upp i september mot förväntat 0,2 procent. Inga tecken på svacka vad det gäller amrisarnas konsumtion således. Samtidigt kom statistik över produ...
Har vid ett par tillfällen i september skrivit om den starka utvecklingen som amerikanska biotech-aktier uppvisat relativt de bredare indexen; Nasdaq, S&P500 och Dow Jones. Framförallt var skillna...
Har efter att läst Vikby45:s excellenta analys samt Stockpickers rekommendationer köpt in det med kraftigt lönsamhet växande SJR till min KF. Finns enormt mycket positivt i bolaget och det enda negat...
Jahaja. Det var i och för sig inte helt oväntat. Från ganska stadiga plus siffror på de olika indexen i New York efter halva torsdagen kom rekylen. Nasdaq ned 1,4 procent vid stängning. Det var tydli...
Kära aktieälskare, här kommer en kort sammanfattning av mina tankar och reflektioner kring mitt tidigare skrivna bloginlägg om "Tips*" Som jag tidigare nämnt har jag i min portfölj följande aktie...
Skönt att komma hem efter en lång promenad i regnrusket. Tände några ljus i vardagsrummet, och provsmakade kalifornisk röttvin från Napa Valley. En fantastisk rödvin - en stor upplevelse! Kolla www.g...
Kul att antalet blogginlägg ökar. Hoppas bara att inte turbulensen som varit skrämmer bort alla från bloggen. Personligen tycker jag att det är bra att vi profilerar oss lite olika. Det skapar ju goda...
Oj vilket debatt det blev om bloggens innehåll och riktlinjer för god etikett. Bra med en diskussion av dessa frågor ibland tycker jag själv. Jag tror att alla berörda har någorlunda klart för sig va...
Kände mig nästan tvungen att haka på övriga och kommentera detta nu. Håller med samtliga kommentarer om att det skall vara en aktieblogg och inget annat. Tycker dock att kvaliteten (inkl. underteckna...
Hej, Vill återigen tacka er användare för den allt högre bloggfrekvensen här på redeye.se. Det senaste dygnet har några bloggar innehållit recensioner av andra bloggar. Vi på redaktionen tycker både d...