Byggmarknaden mm
Trevligt att se att HQ-bank också är positiva till byggsektorn enligt nyhetsbyrån direkt idag. Både Skanska, NCC, JM och Peab kan man gott äga. Själv koncentrerar jag mig på Skanska och NCC. Med målk...
Trevligt att se att HQ-bank också är positiva till byggsektorn enligt nyhetsbyrån direkt idag. Både Skanska, NCC, JM och Peab kan man gott äga. Själv koncentrerar jag mig på Skanska och NCC. Med målk...
Innan börsens öppning på måndagen meddelar Orexo att man avser att förvärva forskningsbolaget Biolipox. Samgåendet innebär att Orexo överger sin lågrisk profil som drug delivery bolag och blir iställ...
I skrivande stund sitter jag här hemma i Västerås funderande och ovetandes om hur världen hade sett ut idag utan internet?! Men ärligt talat så avstår jag från att veta, hade nog inte fått något grepp...
Nils Vinberg från Björn Borg och Christina Tillman från Odd Molly skötte sig fint och proffsigt i TV8 programmet. Det ser bra ut helt enkelt! Såg på BS att Olaamanda gjorde kommentaren: "Fick lite stå...
Höstmörkret kryper på och vintern börjar närma sig. Visst är det härligt i Sverige med de olika årstiderna men jag tror inte många säger emot att vintern är för lång och sommaren för kort. Dessutom så...
Finns ett mycket tankeväckande föredrag av Fredrik Härén från "Kunskapens dag" på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=yH6-ihF2E48&mode=related&search= Föredraget är inte aktierelaterat ut...
Oj, vilken dag det var här på Åland igår. Fantastiskt väder, vindstilla och strålande sol. Trots viss tvekan att ställa upp och en aning avmattande träning lyckades jag med bedriften att springa terrä...
Jag har i min analys av Nordic Service Pertners kommit fram till mycket höga riktkurser på förhållandevis kort sikt, och en stor del i detta är den kommande sektorsänkningen av arbetsgivaravgiften. De...
Tja, vad ska man säga om gårdagens händelser på BS gällande mitt favoritförhoppningsbolag Countermine. *Bakgrund* Bolaget håller på att bygga upp kapacitetsutnyttjandet för att kunna ta emot...
Så nu skulle min vecka i normala fall vara till ända. Jag arbetar måndag till fredag. Nu är det tyvärr så att jag måste jobba även i morgon hela dagen då jag har en deadline på ett ärende på jobbet, v...